בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הטיסות בנתב"ג הופסקו לאחר שנצפה עצם בלתי מזוהה

הכוננות בנתב"ג תוגברה ומטוסי קרב הוזנקו על רקע הגברת הכוננות בעקבות חדירת המל"ט. הבוקר נחשף כי המל"ט יורט רק בניסיון השני

41תגובות

הגברת כוננות של חיל האוויר הביאה להפסקת הטיסות בנמל התעופה בן גוריון היום (רביעי) בשעות הבוקר המוקדמות. קצת לפני השעה חמש לפנות בוקר נצפה עצם בלתי מזוהה באזור מרכז הארץ ומטוסי קרב הוזנקו לאזור נתב"ג. בחיל האוויר הורו באופן חריג על הפסקת ההמראות והנחיתות בשדה התעופה. לאחר שנבדק כלי הטיס, התברר כי לא מדובר בחפץ חריג ונתב"ג חזר לפעילות סדירה. מאז חדירת המל"ט ביום שבת האחרון העלו בצה"ל ובחיל האוויר את הכוננות. ימים ספורים לאחר החדירה הוצבה גם סוללת פטריוט בחיפה, המסוגלת אף היא ליירט כלי טיס חשודים שחודרים למרחב האווירי של ישראל.

הבוקר מתבררים פרטים נוספים על יירוט המטוס ללא טייס שחדר לשטח ישראל: הטיל הראשון שנורה ממטוס אף-16 איי ("סופה") החטיא את המטרה, ורק בניסיון היירוט השני הצליח לפגוע במל"ט ולהפילו אל הקרקע. כזכור, המטוס ללא טייס שהה כחצי שעה בשמי המדינה, לאחר שחדר לישראל מכיוון רצועת עזה. במערכת הביטחון מתקבעת ההבנה כי מדובר במל"ט שבא מלבנון. בצה"ל טענו כי במשך כל אותו זמן היו יכולים ליירט את המל"ט, אך החליטו שלא לבצע זאת משיקולים מבצעיים וכן כדי לא לגרום לפגיעה של שרידי המל"ט ביישובים.

הבוקר דווח על המקרה בידיעות אחרונות, שם צוין כי בתקיפה השתתף גם מפקד הטייסת שיירטה את המל"ט, טייסת "האחת" ממצפה רמון, סגן-אלוף א'. בסרטון היירוט שהפיץ דובר צה"ל לא ניתן להבחין כי מדובר ביעף השני שבוצע לכיוון המל"ט. עם זאת יש לציין כי עקב גודלו הקטן משמעותית של המל"ט לעומת מטוס הקרב, אפשרות של פספוס המטרה נחשבת לסבירה.

בצה"ל אישרו את הדברים. מדובר צה"ל נמסר כי "במשימה להגן על שמי המדינה וביטחונה יירט חיל האוויר את כלי הטיס תוך הפעלת כלל האמצעים הנדרשים לכך. מטבע הדברים לא ניתן לפרט בנוגע להליך המקצועי והמורכב של יירוט כלי טיס מעל דפי העיתון. כנהוג בחיל האוויר יתקיים תחקיר מקצועי לאירוע".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו