בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חיל הים יאבטח את אסדות קידוח הגז עם מל"ט סיור ימי

כלי הטיס מסוגלים לזהות ולנתח איומים בים. בכיר באלתא: המטוס מסוגל לעבור למצב "אוויר-אוויר", ולאתר חדירת מל"טים

12תגובות

כך יאבטחו בצה"ל את אסדות קידוח הגז: מל"ט שמסוגל לשהות יממה באוויר, להעביר נתונים אל קרון שליטה הממוקם במרחק של מאות קילומטרים, ואף לזהות מטרות באוויר דוגמת מזל"טים בקרבתו.

התעשייה האווירית הציגה אתמול (ראשון) את המטוס ללא טייס "הרון" המיועד לשימוש בים. בחיל הים נמצאים כבר היום שני כלי טיס כאלו, המסיירים בים. לפי אנשי התעשייה, כלי הטיס הבלתי מאויש יכול לשמש גם לזיהוי מטרות אויב וגם למעקב אחר הנעשה - בים ובחוף. "מדינת ישראל תצטרך לדון איך היא מאבטחת את האסדות שבלב ים", אמר היום אלי (השם המלא שמור במערכת), מנהל השיווק של מפעל "מלט" של התעשייה האווירית הבונה כלי טיס צבאיים. "איך אתה מנטר שטח גדול כל כך? את זה אי אפשר לעשות רק עם מצלמה", הוא הסביר.

הצגת היכולות של מל"ט ההרון שנערכה לעיתונאים הראתה כיצד הוא מסוגל לזהות ולנתח את האיומים בלב ים: המל"ט המריא ממנחת "עין שמר" של התעשייה האווירית בצפון השומרון, טס לכיוון מערב, ובלב ים הציג את תמונת האיומים כפי שקלט במכ"ם שלו: ספינת סוחר שזיהה בלב ים עם דגל יפאני. בין היתר הדגימו בתעשייה כיצד המל"ט מזהה גם מטרות אוויריות. המל"ט מסוגל להציג בפני מפעיליו את סוג המטרה עצמה (אם מדובר באוניה או בטיל, לדוגמה) ואת מהירותה. מפתחיו מסבירים כי הדבר חשוב במיוחד על מנת להבדיל בין מעוף של להק ציפורים, לדוגמה, לכלי טיס בלתי מזוהה שנמצא בדרכו לכיוון ישראל, לשם ההשוואה. נתונים אלו יכולים להגיע גם תוך שימוש בתקשורת לווין.

אחד האיומים הגדולים עבור אסדות הגז, כפי שנותחו על ידי חיל הים, הוא כלי טיס בלתי מאוישים שיתרסקו על מתקני הקידוח. גורמים ביטחוניים הסבירו לאחר חדירת המל"ט לפני כשבוע מלבנון כי מדובר באיום הולך ומתפתח בגזרה, וכי חיזבאללה נמצא בתהליך מתקדם של חיזוק יכולותיו בתחום הכלים הבלתי מאוישים האוויריים. שמעון מניקוביץ, ראש מנהלת מכ"מ סיור ימי מוטס באלתא, הסביר כי המטוס ללא טייס מסוגל לעבור למצב "אוויר-אוויר", ולאתר מטרות כאלו. בנוסף, המל"ט יכול לזהות גם תנועות חריגות בקרבת החוף. הדבר משמעותי במיוחד לאפשרות של הצבת טילי "יאחונט", טילי שיוט מתקדמים המסוגלים לפעול גם כטילי קרקע וגם כטילי ים.

דרישת חיל הים במסגרת פרויקט "מגן" להגנה על האסדות היא לרכוש שני מל"טים נוספים מדגם "הרון" של התעשייה האווירית (הנקראים בצה"ל "שובל"). כיום נמצאת הצעת חיל הים לאבטחת האסדות על שולחנה של ממשלת ישראל, לקראת הכרעה בנושא.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו