שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
גילי כהן
גילי כהן
גילי כהן
גילי כהן

כשל טכני הוא שגרם ככל הנראה להתרסקות מסוק הקוברה בדרום בשבוע שעבר, שבה נהרגו סא"ל (במיל') נעם רון ורס"ן (במיל') ארז פלקסר. כך עולה ממסקנות הביניים של צוות התחקיר לבדיקת נסיבות התאונה, שהוצגו השבוע למפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, וכן למשפחות ההרוגים.

מערך מסוקי הקוברה ("צפע") עדיין מקורקע, וצוות התחקיר ממשיך בעבודת הבדיקה עד להשלמת הדו"ח. המסוק התרסק בעת טיסת אימון, כשהיה בדרכו בחזרה לבסיס פלמחים. בחיל האוויר העריכו כי הסיבה להתרסקות היא כשל טכני בין היתר בשל העובדה שצוות המסוק לא הספיק לדווח על התקלה, וכן משום שחלקים רבים של המסוק נמצאו שלמים יחסית.

פינוי שרידי המסוק מאזור ההתרסקות, בשבוע שעברצילום: אילן אסייג

פרטים ראשוניים שנאספו לאחר התקרית העלו כי המסוק היה ככל הנראה בגובה של 400 מטרים בעת שאבד עמו הקשר - גובה תקין, אם כי נמוך יחסית. עדויות ראייה והממצאים שהתגלו בשטח מעלים כי המסוק נפל כמקשה אחת, כאשר מספר חלקים ממנו נמצאו ברדיוס של כ-400-300 מטרים ממקום נפילתו. משום שהמסוק היה לקראת סיום משימתו, בחיל האוויר יודעים לומר כי לא היה לו מלאי דלק גבוה, ובמקום אכן לא נמצאו סימנים של בעירה.

הדיווח האחרון שהתקבל בחדר המבצעים של חיל האוויר היה כאשר צוות המסוק הודיע כי הם במרחק של שש דקות לנחיתה בפלמחים. זו היתה התאונה השנייה של מסוק קוברה, שגבתה את חייהם של אנשי צוות אוויר בשנים האחרונות. בספטמבר 2008 המריא מבסיס רמת דוד זוג מסוקי צפע לאימון שגרתי בצפון. זמן קצר לאחר ההמראה, התפרק הרוטור האחורי של אחד המסוקים וכתוצאה מכך התרסק המסוק סמוך לקיבוץ גניגר, ושני הטייסים – רס"ן שי דנור ורס"ן יובל הולצמן - נהרגו במקום.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ