בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הסיבה לתאונת המסוק בחודש שעבר: שבר בלהב הרוטור

חודש לאחר ההתרסקות ברבדים בה נהרגו שני טייסי מילואים, החליט מפקד חיל האוויר להחזיר את מערך הקוברה לפעילות מבצעית

תגובות

חיל האוויר החליט הבוקר (שישי) להחזיר לפעילות מבצעית את מערך מסוקי הקרב מסוג קוברה ("צפע"), חודש לאחר שהמערך קורקע בעקבות תאונת המסוק ברבדים בה נהרגו שני טייסים במילואים, סא"ל נועם רון ורס"ן ארז פלקסר. מתחקיר נסיבות התאונה עולה כי הסיבה להתרסקות המסוק היתה שבר באחד מלהבי הרוטור האחורי.

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הנחה את חיל האוויר להשיב את מסוקי הקוברה לפעילות מבצעית סדירה בימים הקרובים, זאת לאחר שצוות התחקיר לבדיקת נסיבות התאונה סיים את פעילותו.

אל"ם משנה נ', מפקד יש"מ קרב לשעבר בחיל האוויר, הציג לאלוף אשל את מסקנות הצוות, לפיה התרסקות המסוק התרחשה בעקבות שבר באחד מלהבי הרוטור האחורי (רוטור הזנב). התחקיר קבע כי התאונה עצמה לא נגרמה מטעות אנוש או מהשנים הרבות בהן המסוק נמצא בפעילות, שנחשב לאחד הכלים הוותיקים בחיל האוויר. חיל האוויר לא מסתפק בתחקיר של הצוות, והוא ימשיך לבדוק את נסיבות האירוע בתקופה הקרובה יחד עם יצרנית המסוק, חברת "בל" האמריקאית. משפחותיהם של שני הטייסים במילואים עודכנו בעיקרי הממצאים

אילן אסייג

בהודעת דובר צה"ל שפורסמה הבוקר הובהר כי "לאור חשיבותו המבצעית של מערך מסוקי ה"צפע", גובשה בחיל האוויר תוכנית להחזרת המסוקים לטיסות, והיא כוללת בדיקות טכניות לכלל המסוקים ושינוי תוכנית האחזקה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו