בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שני טייסי חיל האוויר נטשו מטוס קרב בלב ים עקב תקלה טכנית במנוע

הטייסים נטשו את המטוס מול חופי עזה ופונו כשהם פצועים באורח קל לבית החולים תל השומר לקבלת טיפול רפואי

32תגובות

טייס קרב ונווט נטשו היום (ראשון) בשעות הצהריים מטוס קרב מדגם F16i (“סופה”) כ-50 ק"מ מול חופי עזה. שני הטייסים חולצו מהים ופונו לקבלת טיפול רפואי ראשוני בבית החולים תל השומר, וככל הידוע מצבם טוב.

האירוע התרחש בזמן טיסת אימון, ושני הטייסים דיווחו כי הסיבה לנטישה היתה כשל במנוע שהביא לכך שהוא כבה. קצין בכיר בחיל האוויר הגדיר את האימון כסטנדרטי והוסיף שלפי התחקיר הראשוני, הסיבה לנטישה היא כשל טכני במנוע. הטייס והנווט דיווחו על התקלה ואף ניסו להתניע שוב את המטוס, אך ללא הצלחה. לאחר מספר דקות נטשו השניים את המטוס, שצלל למים. השניים שהו במים במשך כשעה, עד שמסוק יסעור עם אנשי יחידת החילוץ 669 הגיע לחלצם. הטייס הוא מדריך בבית הספר לטיסה שמוצב בהצבת חירום בטייסת. הנווט הוא איש קבע בשירות סדיר, שנמצא כעת בשלב הכשרתו בטייסת לאחר שסיים קורס טייס לפני כשנה.

חילוץ הטייסים בלב ים על ידי צוות של יחידה 669 

מנהל המרכז הרפואי שיבא תל השומר, פרופ' זאב רוטשטיין, הודיע כי "לאחר הערכה ראשונית מצבם של שני אנשי צוות האוויר טוב ויציב. הם פצועים באורח קל, ולמרות ששהו כשעה במים הוא לא סובלים מהיפותרמיה. אנחנו מקווים שנוכל לשחרר אותם כמה שיותר מהר, אף כי במצבים כאלה נהוג להשאיר להשגחה 24 שעות. הם סובלים בעיקר מחבלות יבשות כתוצאה מהנטישה".

בעקבות הנטישה החליטו בחיל האוויר לעצור את כל פעילות כלי הטיס שלהם דגם מנוע מסוג זה, מתוצרת חברת "פראט אנד וויטני" - ה-F15i (“רעם”) ו-F16i (“סופה”). לדברי הקצין, עצירת הפעילות תבוא לידי ביטוי בביטול גיחות אימונים עד לגמר בדיקרת התקרית. שני המטוסים נחשבים לחדשים יחסית בחיל האוויר. הסופה נכנס לפעילות מבצעית בשנת 2004 והרעם טס בשורות חיל האוויר החל מ-1998.

דובר צה"ל

לגבי אפשרות חילוץ כלי הטיס מהים, אמר הקצין כי הסיכוי לכך הוא נמוך מכיוון שלהערכתו הוא יימצא עמוק בים. לדבריו, בהתבסס על הנתונים שנאספו עד כה, לא היה ניתן לצפות את התקלה הטכנית.

לפני ארבעה חודשים נהרגו שני טייסי חיל האוויר במילואים בהתרסקות מסוק קוברה באזור שפלת יהודה. השניים, סגן אלוף נועם רון (49) מאורנית ורב סרן ארז פלקסר (31) מהרצליה, היו בדרכם חזרה לבסיס פלמחים בתום טיסת אימון בדרום, כשאבד הקשר עם מסוק ה”צפע” (קוברה) שלהם. בכיר בחיל האוויר סיפר אז כי מדובר ב”טיסת אימונים שגרתית לחלוטין שהיתה באזור הדרום וחזרה הביתה (לבסיס פלמחים, ג”כ). המוביל של המסוק חזר לבסיסו מוקדם יותר, והמסוק הזה נשאר לאימון נוסף”.

הדר כהן

לאחר ההתרסקות הורה מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, על קרקוע מערך הקוברה בחיל ועל הקמת צוות תחקיר לבדיקת נסיבות האירוע. הצוות קבע כי הסיבה להתרסקות היתה שבר באחד מלהבי הרוטור האחורי. לאחר שהצוות סיים את התחקיר, כחודש לאחר התאונה, הורה אשל להחזיר לפעילות מבצעית את הטייסת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו