בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מל"ט של צה"ל התרסק מול חופי פלמחים

כלי טיס בלתי מאויש מסוג הרמס 450 של חיל האוויר התרסק בים, כשני קילומטרים מהחוף. ביולי הושמד באופן מבוקר כלי טיס בלתי מאויש לאחר שהתגלתה בו תקלה

2תגובות

כלי טיס בלתי מאויש (כטב"ם) מסוג הרמס 450 של חיל האוויר התרסק היום (שלישי) בתוך הים כשני קילומטר מערבית לחוף פלמחים. עוד לא ברור מה הביא להתרסקותו של כלי הטיס.

כלי הטיס יצא לגיחת אימון ובעת שהיה מעל הים, במרחק של כשני קילומטרים מהחוף, הוא יצא מכלל שליטה. רק לאחר מספר שעות, נאסף כלי הטיס על ידי כוחות צה"ל. ההערכה היא כי מדובר בתקלת מנוע בכלי הטיס, שהביאה לכך שמפעיליו, היושבים בבסיס חיל האוויר בפלמחים, לא יוכלו להמשיך ולהפעילו. 

ביולי האחרון הושמד באופן מבוקר כלי טיס בלתי מאויש לאחר שהתגלתה בו תקלה טכנית. במהלך פעילות מבצעית בגבול מצרים, גילו מפעילי כלי הטיס מסוג הרמס 450, תקלה טכנית ולכן הוחלט להכווין אותו אל הקרקע בצד הישראלי של הגבול ולרסק אותו. כוחות הביטחון אספו את השברים.

במאי האחרון הפיל צה"ל מל"ט מדגם "שובל" (הרון-1) מול חופי נתניה לאחר שהתגלתה במנועו תקלה. בעקבות המקרה החליטו בצה"ל להשבית את מערך כלי הטיס הבלתי מאוישים מסוג שובל עד לסיום החקירה. בצה"ל הסבירו אז כי ההחלטה להפיל את המטוס מעל הים התקבלה בשל חשש לאבד עליו את השליטה, ומחשש שיפגע בשטח מיושב.

מל"ט השובל הוא מל"ט איסוף מודיעין מהמתקדמים בישראל ובעולם, מתוצרת התעשייה האווירית. הוא מסוגל לשהות בפעילות מבצעית למעלה מיומיים ללא תדלוק, בגובה רב. מדינות רבות - ובהן טורקיה, אזרבייג'ן והודו - רכשו את המל"ט ומפעילות אותו במשימות מגוונות.

בינואר אשתקד התרסק מל"ט מסוג "איתן" סמוך לקיבוץ חפץ חיים ליד גדרה במרכז הארץ. המל"ט התרסק במהלך טיסת ניסוי של התעשייה האווירית. ה"איתן", שביצע את טיסת הבכורה ב-2006 ונמסר לחיל האוויר ב-2010, מספק לצה"ל יכולת תצפית ואיסוף בשטחים גדולים, ברמה אסטרטגית ובמרחקים של מאות קילומטרים מגבולות הארץ. הוא נבנה ופותח על ידי התעשייה האווירית על פי הצרכים האסטרטגיים של צה"ל. גודלו דומה לזה של מטוס קרב מאויש והוא הגדיל באופן ניכר את היכולת של חיל האוויר לפעול בפרקי זמן ארוכים ובטווחים רחוקים, גם מעל מדינות כמו איראן. מערך ה"איתן" שב לפעילות רק אחרי חצי שנת קרקוע.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו