בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נחשף המל"ט החדש של התעשייה האווירית

ה"סופר הרון", שהוצג במסגרת הסלון האווירי המתקיים השבוע בסינגפור, פועל על דיזל במקום דלק מטוסים ומסוגל לשהות באוויר במשך כ–45 שעות

תגובות

התעשייה האווירית הציגה היום (שלישי) לראשונה את המטוס־ללא־טייס (מל"ט) החדש שפיתחה - ה"סופר הרון". המל"ט המתקדם, שנחשף במסגרת הסלון האווירי המתקיים השבוע בסינגפור, מסוגל לשהות באוויר במשך כ-45 שעות.

בתעשייה האווירית מסרו כי כלי הטיס החדש יענה על "צרכים מתקדמים בקרב לקוחות מובילים". עוד מציינים בתעשייה כי השיפורים המרכזיים ב"סופר הרון" הם מנוע הדלק (200 כוחות סוס) ומערכת ההנעה שלו, שיאפשרו לו לנסוק גבוה יותר ולשאת משקל ומטענים ייעודים, כמו מצלמות, אמצעי מודיעין ועוד. בתעשייה האווירית הוסיפו כי הרכב הדלק של המנוע - דיזל במקום דלק מטוסים - מקנה לו יתרונות בטיחותיים.

לפי נתונים שהציגה התעשייה האווירית, מהירותו המקסימלית של המל"ט היא 150 קשר ומהירות השיוט שלו נעה בין 111 ל-148 קמ"ש. הוא מסוגל לטוס בגובה של כ-30 אלף רגל, מוטת כנפיו היא 17 מטרים והמטען המירבי שאותו הוא יכול לשאת - כולל דלק - הוא 450 קילוגרם. טיסות הניסוי של ה"סופר הרון", שהתקיימו בישראל, החלו בסוף שנת 2013.

מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס, השוהה בסינגפור, אמר ל"הארץ" כי התעשייה נמצאת "במגעים בשלבים שונים עם לקוחות", בעניין רכישת כלי הטיס החדש. לדבריו, ה"סופר הרון" הוא "בעל מאפיינים שמאפשרים לו להיות המל"ט הטקטי המוביל בעולם". וייס התייחס למעמדה של ישראל בשוק כלי הטיס הבלתי־מאויישים (כטב"מים) העולמי, ואמר: "אנחנו מובילים בעולם. נכון שיש לנו מתחרים, אך זה בריא לשוק וזה רק יכול לחזק את מיצובה של התעשייה הישראלית".

התעשייה האווירית (תע"א)

ביחס לשתי העסקאות שבהן התחרו תעשיות ביטחוניות ישראליות בהולנד ובצרפת, ונגמרו בבחירת כלי טיס מתוצרת ארצות הברית, אמר וייס כי אין להקנות חשיבות גדולה לדבר. "לא צריך להתייחס לזה (כאל מגמה, ג"כ). מדובר בשתי עסקאות שונות, בעלות מאפיינים שונים, חלקם גיאו־פוליטיים". לדבריו, הצגת המל"ט בסינגפור מעידה על עליית קרנו של השוק האסייתי בכל הנוגע לכלי הטיס הבלתי־מאוישים.

וייס הוסיף ואמר כי בתעשיות הישראליות ובמשרד הביטחון זיהו את הירידה בהשקעה הפיננסית בצבאות אירופה ובארצות הברית, ולכן הוחלט להשקיע בשווקים חדשים באמריקה הלטינית, באסיה ובאפריקה. "השוק של דרום מזרח אסיה צומח כלכלית, וזה מביא איתו גם דרישות ביטחוניות מוגברות. זה שוק שמגדיל את תקציבי הביטחון, ואנחנו מאוד פעילים בשוק הזה", אמר. לדבריו, "במדינות המעגל השני, שאינן אירופה או ארצות הברית, מגוון המל"טים יכול לתת מענה גם למשימות ביטחון פנים, שמירה על אתרי גז ונפט, ושמירה על הגבולות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו