בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חיל האוויר במשא ומתן לרכישת שלושה מטוסי "שמשון" נוספים

מטוס התובלה המתקדם שישרת את חיל האוויר במשימות מיוחדות נחת היום בישראל. המטוס נחשב "שריד" ביותר בשל מערכות ההגנה שלו

5תגובות

ה"שמשון" - מטוס התובלה שישרת את חיל האוויר במשימות מיוחדות - נחת בישראל. היום (רביעי) התקיים טקס קבלת המטוס המתקדם בישראל, לאחר שסמל טייסת "הפילים" שתפעיל אותו הודבק על זנבו. חיל האוויר יקלוט בשנה הקרובה עוד שני כלי טיס מדגם שמשון לשורותיו. במקביל, צה"ל נמצא במשא ומתן לרכישת עוד שלושה מטוסי שמשון, כדי להרכיב טייסת מבצעית בחיל.

המטוס עצמו יצא בשבוע שעבר לדרכו מארצות הברית לישראל. חברי הצוות שהטיסו אותו היו מפקד הטייסת, סא"ל אורי, סגן מפקד טייסת ב', וכן מפקדי גפים. אליהם הצטרף צוות מחברת "לוקהיד מרטין", שכלל קברניט שאמון על העברת המטוסים. הצוותים המריאו יחד ממפעל הייצור במרייטה שבג'ורג'יה אל סיינט ג'ונס שבקנדה, שם העביר צוות המטוס את השבת. לאחר מכן המריאו לפיזה שבאיטליה, בטיסה שארכה תשע שעות. ל"הארץ" נודע כי לאחר הנחיתה התגלה סדק בשמשת השמשון, וזו תוקנה לפני ההמראה לארץ. הצוות נחת בבסיס נבטים אחרי יותר מ-12 שעות טיסה.

השמשון לווה בכניסתו לישראל על ידי מטוסים מסוג "קרנף", "ראם", ו"נחשון". לדברי קצין בכיר בחיל האוויר, השמשון מסוגל להתמודד עם מטען ונוסעים רבים יותר מהמטוסים האחרים, וכי הוא נחשב "שריד" יותר, בשל מערכות הגנה שהותקנו בו והשקט היחסי שלו. בטיסות ניסוי שנערכו לשמשון בארצות הברית הוא השיג דיוק רב בעת הצנחות אפסניה, עד ל-50 מטרים.

עד להפעלתו המבצעית של המטוס בעוד כמה חודשים, ימשיכו בחיל להתקין מערכות נוספות על כלי הטיס, להתאמן על תדלוקו באוויר ולערוך טיסות נוספות באזור.

מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, אמר היום לעיתונאים: "היום זה יום חג לצה"ל ולחיל האוויר. נוחת כאן מטוס השמשון, מטוס תובלת הסער הקרבית הטוב ביותר בעולם". לדברי מפקד החיל, "המטוס הזה מחזק את הזרוע הארוכה של צה"ל, הרבה מעבר ליכולות שלה היום. מגוון המשימות שהוא מיועד להן מהלכות על קצה הדימיון - קרוב ורחוק, בלילה ובמזג אוויר - בכל תנאי, במגוון רחב מאוד של משימות. לשם אנחנו מייעדים את השמשון ומעבר לכך - הוא נקודת ציר מאוד משמעותית בחיבור בין יכולת אוויר ליכולות היבשה".

ביחס לפעילות החיל באזור לבנון אמר אשל כי "חיל האוויר פועל בזירה הצפונית וימשיך לעשות זאת במגוון רחב של משימות חיוניות ביום יום. אנו ערים לשינויים בזירה הצפונית, עוקבים מקרוב ומכינים את עצמנו. יש לנו יכולות משמעותיות ואם תתקבלנה החלטות כאלו ואחרות, חיל האוויר ידע לתת להן מענה - ומענה טוב".

בימים האחרונים שוהה בישראל משלחת מהפנטגון הדנה, בין היתר, בקליטת מטוס הv-22 לשורות חיל האוויר. לדברי קצין בחיל, טרם הוחלט איזו הטייסת תקלוט את המטוס־מסוק לשורותיה, וכן לא נקבעו לוחות הזמנים להגעתם של כלים אלו. קצין בכיר אחר התייחס היום לדיוני המשלחת, שנפגשה עם בכירי החיל, ואמר כי במרכז הדיונים עמדו עסקאות רכש נוספות שנועדו לשפר את יכולות חיל האוויר.

נחמיה גרשוני


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו