בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מטוס "לביא" חמישי מתוצרת איטליה נקלט בחיל האוויר

בשנתיים הקרובות צפוי חיל האוויר לקלוט 30 מטוסי אימון מדגם זה, הדומה באופיו לאף־16, להכשרת טייסי קרב עתידיים

תגובות

חיל האוויר קלט השבוע את המטוס האיטלקי החמישי המשמש להדרכת טייסי הקרב לעתיד של צה"ל. המטוס החדש מכונה בחיל האוויר "לביא", כמחווה לשמו של המטוס שייצרה התעשייה האווירית בשנות ה-80. ראשון כלי הטיס נקלט בבסיס חצרים של חיל האוויר כבר במהלך חודש יולי, אך עד כה טסו עליו רק מדריכים לעתיד בבית הספר לטיסה. בעוד חודשיים יתחילו להתאמן בו גם פרחי טיס, הנמצאים בשלב ההכשרה האחרון בקורס הטיס.

לדברי קצין בצוות ההקמה לקליטת ה"לביא", אף שמדובר בכלי טיס חדש עם שעות טיסה מועטות ברחבי העולם, "זה המטוס הכי נוח שראיתי אי פעם להדרכה". עד כה בוצעו ב"לביא" יותר מ-200 שעות טיסה בידי טייסי חיל האוויר. בחיל האוויר אתמול (חמישי) כי היתרונות במטוס הם בעיקר באפיון שלו, הדומה לאף־16, דבר המאפשר להכשיר טוב יותר ומהר יותר את טייסי הקרב לעתיד.

רויטרס

כחלק מהעסקה נרכשו גם סימולטורים ל"לביא", ונקבע כי 40 אחוזים מהאימון של חניכי מגמת הקרב בבית הספר לטיסה יתבצע בהם. הן הסימולטורים והן מערך האחזקה של מטוסי ה"לביא" הופרט, ומבוצע על ידי אזרחים. קצין בכיר בחיל האוויר הסביר כי הסיבה לכך היא בראש ובראשונה כלכלית. "השאלה היתה האם אנחנו יכולים להחזיק מערכים כאלה יקרים. מצאנו כי העלות הכוללות יותר נמוכה בתחזוקה של אזרחים, מאשר אנשי קבע וחיילים", טען הקצין.

לפי תוכנית הרכש של משרד הביטחון, במהלך השנתיים הקרובות יקלוט חיל האוויר 30 מטוסי אימון איטלקיים אלו מדגם M-346 של חברת אירמאקי האיטלקית, במסגרת עסקת רכש שנחתמה בשנה שעברה מול איטליה. שווי העסקה מוערך בשני מיליארד דולרים, כאשר משרד הביטחון האיטלקי צפוי לרכוש מוצרים ביטחוניים, כמו לווין ומטוס ביון מהתעשייה הישראלית. עם המשך בנייתה של טייסת ה"לביא" יוציא צה"ל בהדרגה משירות את מטוסי הסקייהוק הישנים ובהמשך ייתכן שגם את מטוסי ה"נץ", האף-16 הראשונים שהגיעו לידי חיל האוויר.

 

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו