בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גרמניה תחכור מישראל מל"טים הניתנים לחימוש בעוד שנתיים

הצבא הגרמני יחכור בין שלושה לחמישה מל"טים מסוג "איתן" בעלות של 580 מיליון אירו. לפי הדיווחים בגרמניה, בכוונתה להציב את המטוסים הלא מאוישים בישראל

11תגובות

משרד ההגנה הגרמני הודיע היום (שלישי) כי הוא מתכוון לחכור בין שלושה לחמישה כלי טיס בלתי מאוישים מדגם "הרון TP" של התעשייה האווירית בעוד שנתיים. העסקה המדוברת תצא לפועל בהסכם ליסינג עם התעשייה הישראלית. לפי הדיווחים בגרמניה, הכוונה היא להציב את המטוסים הלא מאוישים (מל"טים) בישראל. עסקת המל"טים הישראלית-גרמנית, המכונים בישראל "איתן", מוערכת בכ-580 מיליון אירו.

שרת ההגנה הגרמנית, אורסולה פון דר ליין, שערכה מסיבת עיתונאים בנושא, אמרה כי המל"ט שנבחר ניתן לחימוש וכי הדבר "חשוב להגנת החיילים". בעבר ייחסו פרסומים זרים לכלי הטיס הבלתי מאויש, שמופעל על ידי חיל האוויר הישראלי, תקיפה של שיירות להברחת נשק בסודאן

מל"ט איתן, ב-2011
אוליבייה פיטוסי

הרמטכ"ל הגרמני, גנרל וולקר ויקר, הצביע על המל"ט הישראלי כעדיף על מל"ט אמריקאי, מדגם "פרדטור B". הנתונים הטכניים של מל"ט "איתן" מציגים כי הכלי מסוגל לשהות באוויר במשך 36 שעות, להמריא ולנחות באופן אוטומטי ולשאת מטען של עד טונה אחת. לצד זאת, בחיל האוויר הישראלי מתכוונים במהלך החודשים הקרובים לקלוט עוד כלי טיס מסוג זה, ובכך כמעט להכפיל את מספר מל"טי ה"איתן" המופעלים בצה"ל. 

גרמניה כבר מפעילה דגמים קודמים של כלי טיס בלתי מאוישים מסוג "הרון" באפגניסטן. לפי סוכנות הידיעות "רויטרס", כלים אלו מוחזקים בידי חברת "איירבוס" ואינם יכולים להיות חמושים. הכוונה בגרמניה היא להחכיר את המל"ט המתקדם "איתן" עד אשר יפותח כלי טיס בלתי מאויש מתוצרת אירופית. בעבר דווח כי ישראל מכרה את דגם המל"ט המתקדם לצרפת



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו