בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכנסת אישרה חוק המחייב מינוי עוזר בטיחות באתרי בנייה

החוק החדש מחייב למנות באתרי בנייה עוזר שכל תפקידו הקפדה על הביטחות, ויהיה נוכח באתר בכל עת שמתבצעות בו עבודות. מנהלי העבודה יהיו מחויבים לתקן את הליקויים שימצאו העוזרים

2תגובות
אתר בנייה ברמת גן, באוגוסט
מגד גוזני

הכנסת אישרה אתמול (שלישי) את החוק המחייב מינוי עוזר בטיחות מוסמך לצד מנהל העבודה באתרי בנייה. כיום מנהלי העבודה הם שמופקדים על אכיפת הבטיחות באתרי הבנייה בנוסף לתפקידם כמנהלים כלליים והאחראים על קצב הבנייה, מצב שיוצר עומס עבודה ויש בו ניגוד אינטרסים. 

לפי החוק החדש, בכל אתר בנייה שגובהו יותר משבעה מטרים ושטחו יותר מאלף מ"ר ימונו עוזרי בטיחות למנהלי העבודה, שיסייעו באכיפת הבטיחות באתר. העוזר יהיה בעל ניסיון מוכח בביצוע עבודות בנייה, ויידרש לעבור הכשרה בת 45 שעות לפחות. על העוזר יוטל לבדוק אם הוראות הבטיחות באתר הבנייה מיושמות, לדווח למנהל העבודה ולעובד על ליקויי בטיחות בסמוך לגילויים, ולתעד את הדיווח ואת מהות הליקוי. כמו כן, עוזר הבטיחות יידרש להיות נוכח באתר הבנייה בכל עת בו מבוצעות העבודות. החוק קובע עוד כי מנהל העבודה ינקוט באמצעים מתאימים לתיקון הליקויים עליהם התריע עוזר הבטיחות. 

פועל תלוי על חזית בניין בתל אביב, באפריל
אייל טואג

את החוק הציעו הח"כים אלי אלאלוף (כולנו), איל בן ראובן (המחנה הציוני) ועבד אל חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת). לאחר ההצבעה אמר בן-ראובן כי "זהו יום משמעותי ביותר למאבק בתאונות הבנייה. החוק לחיוב עוזר בטיחות באתרי הבנייה הוא חוק היסטורי ואבן דרך חשובה בהליך ארוך וקשה להצבת נושא הבטיחות בבנייה על סדר היום החברתי בישראל". 

"הגענו לחוק הזה לאחר עשרות סיורים באתרי הבנייה, דיונים ומעקב הדוק", הוסיף בן-ראובן. "הגעתי לתובנה כי מנהלי העבודה נאלצים להתמודד עם נושא הבטיחות באתרי הבנייה יחד עם עשרות משימות נוספות, והבטיחות נדחקת לשוליים".

בתחילת השבוע הודיע משרד העבודה כי יתחיל לסגור אתרי בנייה שהתגלו בהם ליקויים חמורים, גם אם לא התרחשה בהם תאונה, וכי סגר מסיבה זו 37 אתרי בנייה בשבוע האחרון. הסגירה תהיה לתקופת זמן בלתי מוגבלת, עד לתיקון בעיות הבטיחות. עד כה נסגרו אתרי בנייה על ידי מינהל הבטיחות ל-48 שעות בעיקר לאחר תאונה קטלנית או קשה, ובמקרים מעטים בשל ליקויי בטיחות בלבד.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו