בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כיצד הגיע תוכי אוסטרלי לציור רנסנס איטלקי

קקדו צהוב ציצית, שמופיע לצד המדונה בציור איטלקי מהמאה ה-15, גורם להיסטוריונים לבחון מחדש את מה שידעו עד כה על דרכי הסחר לאירופה

34תגובות

ציור מהמאה ה-15 שבמרכזו ניצבת המדונה דלה ויטוריה על כס המעוטר נראה כיצירה אופיינית לימי הרנסנס האיטלקי, על כל האיקונוגרפיה הדתית שלו. זאת, למעט פרט אחד: תוכי אוסטרלי שצויר ברקע. גילוי בעל הכנף - הנפוץ יותר בפרברי סידני מאשר בוונציה - גורם להיסטוריונים לבחון מחדש את מה שידעו עד כה על דרכי הסחר לאירופה באותה התקופה. בציור, שהושלם בידי אנדריאה מנטניה ב-1496 ותלוי היום במוזיאון הלובר, נראה בבירור קקדו צהוב ציצית שניצב מעל המדונה, אם ישו. לא ברור כיצד מנטניה שילב בציורו עוף המצוי בגיניאה...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו