בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בקרוב תיאסר הקמת חניונים מתחת לפארקים בגוש דן

הוועדה לתכנון ובנייה בת"א אימצה מדיניות חדשה להקמת מגרשי חניה תת-קרקעיים

תגובות

מדיניות החניונים החדשה

אחרי שהחלו למצוא לאחרונה פתרונות חניה באמצעות הקמת חניונים מתחת לשטחים ציבוריים כמו גינות, ייאלצו ראשי רשויות מקומיות בגוש דן לאמץ פתרונות אחרים. זאת, לאחר שאתמול אימצה הוועדה לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב מדיניות חדשה של הקמת מגרשי חניה תת-קרקעית המונעת כמעט לחלוטין הקמת מגרשים מתחת לשטחים ירוקים.

על פי המדיניות החדשה של הוועדה, תינתן עדיפות להקמתם של מגרשי חניה רק מתחת למבני ציבור, כיכרות ורחובות. זאת, כפי שנהוג ומקובל כיום בערים רבות ברחבי העולם.

לפני הוועדה הוצג אתמול "מדריך לתכנון חניה מתחת לשטחים ציבוריים" שאותו הכין למשרד הפנים צוות של אדריכלים ומומחים בתחומים שונים, שבראשו עומדת האדריכלית נעמה מליס. מטרת המדריך היא לגבש מדיניות הקמת מגרשי חניה, שיחליפו מקומות חניה ברחובות ובכך יפנו אותם לטובת הרחבת שטחים ציבוריים ונטיעת עצים.

צוות המומחים שגיבש את המדיניות החדשה הגיע למסקנה, שאחת המטרות החשובות של שיפור איכות החיים בעיר היא להימנע מהקמת חניונים מתחת לגינות עירוניות. מתברר שחלק מהעצים בגינה מתקשים להתפתח בשכבת הקרקע הדקה בין הגינה וגג החניון. "גם התברר שבמקרים כאלה יש להשקות את הגינה כל הזמן ויש לדשן אותה בחומרים כימיים הפוגעים בסביבה", ציינה מאליס.

הצורך בהגנה על גינות נובע, בין היתר, מכך שכיום יש מחסור חמור בשטחים ירוקים. מאליס ציינה כדוגמאות את הערים בת-ים ורמת גן שבהן השטח הירוק לנפש לא מגיע בחלק מהשכונות אפילו למחצית מהמכסה המומלצת על ידי משרד השיכון. "הגינות העירוניות היו בשנים האחרונות לטרף קל בכל פעם שרצו להקים עוד חניון תת-קרקעי", ציינה מתכננת המחוז, נעמי אנג'ל, בדיון, "אנחנו רוצים להפסיק זאת".

לכן קבעה הוועדה שיש להימנע ככל האפשר מהקמת חניונים מתחת לשטחים ירוקים. היא בדקה חלופות שונות ומצאה שניתן להקים חניונים תת-קרקעיים תחת כיכרות ותחת כבישים ברחובות עירוניים, אך לא מתחת למדרכות כדי לא לפגוע בצמחייה. "מדובר במשהו שנעשה לרוב בעיר כמו ליסבון שהיא לא יותר עשירה מעיר כמו תל אביב", ציינה מאליס.

אחת החלופות המועדפות להקמת חניונים תת-קרקעיים על פי הבדיקה, היא בעת חידוש של מוסדות חינוכיים. שיפוץ של בית ספר צריך לכלול בעתיד גם ניצול הקרקע מתחתיו להקמת חניון שיהיה מיועד לתושבי האזור. כמו כן ממליצה הוועדה לצמצם את החניות העיליות הגדולות ליד פארקים ולהקים במקומם חניונים תת-קרקעיים וכך להקצות עוד שטח לטובת הפארק.

מסמך המדיניות שאושר אתמול יחייב את כל הרשויות בגוש דן, אך הן יוכלו לבחור את אופן היישום ולקבוע אם דיירים באזור יחנו בחניון תת-קרקעי עם תו אזורי או שישלמו תשלום קבוע כל חודש. יהיו מקרים מיוחדים שבהם תותר הקמת חניונים תת-קרקעיים מתחת לגינה, אך תוך הטלת מגבלות על גודל שטח הגינה שתחתיו יוקם החניון ולאחר שנעשתה בדיקה שהראתה שיש מספיק שטחי גינות בעבור הציבור באותו אזור.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו