בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רק 25 אלף כלי רכב נוסעים מדי יום במנהרות הכרמל

חמישה חודשים אחרי הפתיחה החגיגית

תגובות

תחזיותיה של זכיינית מנהרות הכרמל "כרמלטון" עדיין רחוקות מלהתממש. חמישה חודשים מאז שנפתחו לתנועה, מספר כלי הרכב הנוסעים כיום במנהרות הוא 25 אלף ביום, לעומת הציפיות ל-60 אלף כלי רכב ביום.

פרויקט מנהרות הכרמל מופעל ככביש אגרה, והנסיעה לכל אורכו עולה 11.40 שקלים (נסיעה במקטע אחד, עד מחלף רובין והמרכז המסחרי "גרנד קניון", עולה מחצית מהסכום). הפרויקט, שמופעל לתקופת זיכיון של 30 שנה, מקצר את זמן הנסיעה מדרום חיפה ועד לצ'ק פוסט (מחלף קריות) לשש עד שמונה דקות, לעומת חצי שעה עד 50 דקות בשעות העומס.

מנכ"ל חברת "דרך ארץ" יהודה וילק, המפעילה את המנהרות ואת כביש שש, אמר עם פתיחת הפרויקט בדצמבר כי "על פי תחזיות, 60 אלף כלי רכב ייסעו במנהרות כבר בפתיחת הפרויקט והמספרים כמובן יעלו". ההיענות הנמוכה של כלי הרכב משפיעה גם על מספר המבקרים ב"גרנד קניון", נקודת האמצע של המנהרות, שם ציפו לעלייה משמעותית במספר המבקרים מרגע שתגבר הנגישות אליו.

פרויקט המנהרות נתקל בקשיים רבים, בשל מורכבותו - הקמתו היתה כרוכה בכריית שתי מנהרות בעומק הר הכרמל, לאורך שישה קילומטרים. מהרגע שהוחלט על הפרויקט ועד לפתיחת המנהרות חלפו 17 שנים. מטרת הפרויקט היתה לאפשר תנועת כלי רכב צפונה מבלי לעבור בתוך חיפה, ולחסוך את פקקי התנועה בעיר התחתית וברכס הכרמל. בפועל, העומסים באזורים אלו עדיין קיימים, אך בכביש העלייה לרכס הכרמל (דרך פרויד) הופחתו עומסי התנועה.

חברת "כרמלטון" מסרה שהעמידה בתחזיות תימדד עם מלאות שנה לפתיחת המנהרות. "אנו מאוד שבעי רצון מהיענות הנהגים הן לעניין מספר הנסיעות היומית והן לעניין המינויים". עוד נמסר מטעם החברה כי "לאחר חמישה חודשים של פעילות מוצלחת, הנוסעים במנהרות הכרמל נהנים מנסיעה זורמת ובטוחה וחוסכים זמן יקר בפרויקט שנבנה בסטנדרטים בינלאומיים הן תשתיתית והן טכנולוגית. מספר כלי הרכב המשתמשים במנהרות הכרמל, הן במסלול החוצה את העיר והן לתוך חיפה וממנה, גדל בקביעות משבוע לשבוע".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו