בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המשרד להגנת הסביבה חוקר את זיהום האוויר בתחנה המרכזית בירושלים

מנהלי תחנת האוטובוסים ייחקרו, לאחר שלא נפתרו בעיות זיהום האוויר באזורי המתנת הנוסעים, בחנויות ובמשרדים

תגובות

המשרד להגנת הסביבה החליט על פתיחת חקירה נגד מנהלי התחנה המרכזית בירושלים, לאחר שלא מילאו את דרישותיו בעניין זיהום האוויר בתחנה.

מאז פתיחת התחנה החדשה, לפני שמונה שנים, ישנה בעיה של חדירת גזים מחניון האוטובוסים ואזורי העלאת הנוסעים לתוך אזורי המתנת קהל הנוסעים, החנויות והמשרדים הממשלתיים שבמבנה התחנה. הבעיה חמורה במיוחד לנוסעים שיוצאים להמתין לאוטובוס ברציף שמחוץ למבנה, שם האוויר מזוהם במיוחד.

בעקבות בדיקות איכות אוויר שחשפו את הבעיה, הנפיק המשרד להגנת הסביבה לפני כשמונה חודשים רישיון עסק חדש לתחנה המרכזית ובו שורה של הנחיות לטיפול בבעיית זיהום האוויר במבנה. מנהלי התחנה התבקשו, בין היתר, שלא לאפשר לנוסעים להמתין על הרציפים; להתקין מערכות מיזוג אוויר ומפוחים ולהפעיל מערכות ניטור אוויר משוכללות. אולם מנהלי התחנה לא עמדו בדרישות המשרד, למרות מו"מ מתמשך בין הצדדים. לפני כשלושה חודשים פונו ליומיים פקידי משרד האוצר, שירות התעסוקה ובתי המשפט שעובדים במקום, בשל דו"ח נוסף שהתריע על רמות זיהום גבוהות.

בשבוע שעבר כתבה ד"ר דפנה אלפר סימן-טוב - מרכזת נושא איכות אוויר במחוז ירושלים במשרד להגנת הסביבה, לדניאל שוורץ - סטודנטית שהתלוננה על זיהום האוויר בתחנה: "כפי שכבר ידוע לכם הוצאו למנהלי התחנה תנאים מעודכנים לרישיון העסק, היו פגישות רבות ועשינו שימוש בכל תהליכי האכיפה העומדים ברשותנו. כיוון שהדברים לא מתקדמים באופן המניח את הדעת, נושא איכות האוויר בתחנה המרכזית עובר להמשך טיפול של המשטרה הירוקה". משמעות העברת התיק למשטרה הירוקה היא פתיחת חקירה מעין פלילית נגד התחנה על אי קיום תנאי רישיון העסק.

"אני נוסעת המון בתחנה המרכזית ותמיד הרגשתי שזה מחליא להיות שם", מספרת שוורץ, "יום אחד עמדה לידי אשה בהריון וראיתי שהיא על סף התעלפות, ופתאום קלטתי שאנחנו נמצאים בחלל מזוהם". לדבריה של שוורץ, הבעיה היא בעיקר בעת ההמתנה ברציפים מחוץ למבנה, סמוך ממש לאגזוזים המזהמים. "זה חלק מהבעיה שאין מספיק אוטובוסים, אנשים מחכים בתור ואף אחד לא רוצה להיות זה שיישאר ללא אוטובוס, אז כולם יוצאים החוצה. ניסיתי כמה פעמים להנהיג נורמה של לחכות בתוך הבניין, אבל זה לא עובד". "התפישה בישראל היא שנוסעי התחבורה הציבורית הם קהל שבוי לכן אפשר לתת להם אוויר מזוהם ושירות לקוי", מוסיף יוסי סעידוב, ממייסדי ארגון "15 דקות" שנאבק למען נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים.

אתמול בירכו נציגי העובדים בבניין על ההחלטה. "אנחנו עובדים כבר שמונה שנים באקווריום סגור ומזוהם", אמר אחד העובדים הבכירים במשרדי הממשלה בתחנה, "היינו חשופים לרעלים, לחומרים מסרטנים. יש לי כבר שישה אנשים בבית עם דלקת ריאות ועוד עובד שחלה אנחנו עוד לא יודעים במה. יש אנשים עם הקאות, כאבי ראש, סחרחורות. אני עצמי עברתי שלושה ניתוחים בעיניים. במסמכים בבית החולים כתוב ?סיבה לא ידועה'".

תגובת חברת נצב"א, המנהלת את התחנה המרכזית, לא נמסרה עד למועד סגירת העיתון.



אזור ההמתנה לאוטובוס בתחנה המרכזית בירושלים. ''הרגשתי שזה מחליא להיות שם'', סיפרה הסטודנטית דניאל שוורץ



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו