בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אתמול החלו עבודות לייבוש קטעים בכנרת, בפעם השנייה תוך שנה

למרות שהעבודות נעשות באישור הגורמים הממונים, עמותת "אדם טבע ודין" פנתה לעירייה טבריה בבהילות במטרה לעצור את העבודות

תגובות

כמעט שנה לאחר ש"הארץ" פירסם לראשונה על ייבוש הכנרת לצורך הקמת מיזם תיירותי, החלו אתמול (רביעי) עבודות נוספות לייבוש חלק נוסף מהאגם, בחופי טבריה. מדובר בעבודות לייבוש קטע של כ-10 דונמים בחוף "סירונית" שביציאה הדרומית מטבריה, שנמצא בין החופים "גיא ו"החוף העירוני".

טרם ברור מה ייעודן של העבודות, וייתכן כי מדובר ברצון של בעלי החוף להגדיל את שוויו לצורך מכירתו. מבדיקת "הארץ" עולה כי העבודות נעשות באישור כל הגורמים הממונים ובהתאם לתוכנית בניין עיר שניתנה כבר לפני כ-20 שנה. במקביל, הוציאה עיריית טבריה היתרי בנייה לעבודות.

למרות זאת, עמותת "אדם טבע ודין" פנתה לעירייה בבהילות במטרה לעצור את העבודות. בעמותה טוענים כי מדובר בעבודות שנעשות בניגוד להיתר הבנייה שניתן במקום. בתגובה כתב מהנדס העירייה, האדריכל מוטי לביא, כי "המושג 'ייבוש' הומצא על ידי גורמים אשר מעוניינים לצבוע את עבודות הפיתוח לאורך החוף בצבעים קודרים ומאיימים. אנו רואים בפיתוח החוף מטרה ראויה וחשובה הן במימד המקומי והן במימד הלאומי". עוד ציין מהנדס העירייה כי "העבודות נעשות בהתאם לתוכנית המאפשרת פיתוח החוף מזרחה".

אתמול כבר הובאו סלעים למקום והוצבו בתוך המים, במטרה לדחוק את קו החוף לתוך האגם, ברצועה שרוחבה כ-15-10 מטרים, לאורך החוף.

אליהו גיל

בחודש נובמבר האחרון פורסם לראשונה ב"הארץ" על עבודות לייבוש קטע בגודל של כ-15 דונמים ביציאה הצפונית מטבריה. מדובר בתוכנית לבנייה מלונאית שאושרה כחוק בשנות ה-90 ואושרה שוב בשנים 2000 ו-2008. בשנת 2007 שווקו הקרקעות, והיזם מוטי זיסר ("אלביט הדמיה") זכה במכרז. כחלק מתנאי המכרז נתבקש היזם לייבש מקטע קטן של חוף על מנת שעיריית טבריה תוכל לסלול טיילת ציבורית לאורך החוף.

למרות חוקיות העבודות, יצאו רבים נגד ביצוען. הפרופסור אביטל גזית, מומחה בתחום אקולוגיה וסביבה מאוניברסיטת תל אביב, כתב אז כי "גופי ממשלה המעורבים בהחלטה היו צריכים ללכת לאורו של 'תקדים פלמחים' ולמצוא פתרון שימנע את הפלישה לאגם וישרת גם את הצרכים של בניית מלון, אך לא על חשבון משאבי הציבור".

אליהו גיל

ח"כ דב חנין, יו"ר הוועדה המשותפת לבריאות וסביבה, אמר אז כי "אילו היתה מוגשת התכנית כיום, היא לא היתה מאושרת על פי החקיקה והמדיניות המודרנית האוסרת בנייה על קו חוף. אני מבין שמדובר בהמשכיות של תכניות ישנות וקורא לכל בעלי העניין בתכנית לבחון יחד כיצד ניתן למזער את הפגיעה בכינרת". חנין הוסיף כי ייזום חקיקה שתבטל תכניות ישנות המנוגדות לחוק ולמדיניות העכשווית האוסרת בנייה לאורך קו החוף.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו