בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תוכנית המתאר של דרום ת"א: התושבים והעירייה מתנצחים על העתיד

היעדים העיקריים של התושבים הם בחינה מחודשת של התוכנית להקמת מגדלים שיעטפו את נווה צדק והרחבת ציר התחבורה "שלבים"

11תגובות

גורל בניית גורדי שחקים בדרום תל אביב וסלילתו של "ציר שלבים" כחלק מתוכנית המתאר החדשה לעיר תל אביב עומדים במרכז ויכוח בין תושבי שכונות דרום העיר ובין העירייה. בעוד התושבים טוענים כי העירייה מפקירה את שכונות הדרום לטובת מגורי יוקרה וכבישים מהירים, בעירייה משיבים כי מדובר בניסיון להחיות את הדרום באמצעות תכנון עירוני המבוסס על ההצלחה בלב העיר.

גיבוש תוכנית המתאר עבר בימים אלה לשלב בחינת החלופות. בשבועות האחרונים מרכזים פעילים בשכונות נווה צדק ופלורנטין מאמץ להכנסת שינויים בתוכנית, והיעדים העיקריים לשינוי הם בחינה מחודשת של תוכניות להקמת שורת מגדלי מגורים העוטפים את שכונת נווה צדק והתוכנית להרחבת ציר התחבורה "שלבים" שאמור לקשר את שכונת פלורנטין דרך נווה צדק לכיוון מרכז העיר.

שלושה מהמגדלים כבר הוקמו, ארבעה אושרו ושישה נוספים בתהליכי אישור ובהם שלושה מגדלים ברחוב יצחק אלחנן. לטענת חברי עמותת תושבים למען נווה צדק, העירייה מקדמת את תוכניות המגדלים כרצף של עסקאות נקודתיות המטיבות עם היזמים מבלי לבחון את השפעתן הכוללת. "אלו מגדלים שיביאו לחיץ נוסף עם שכונות הדרום ובראשן פלורנטין", אומר חבר העמותה, המתכנן גידי לרמן. התושבים אומרים כי לא נערכה בדיקה כוללת של העומס התחבורתי כתוצאה מתוכניות הבנייה או להשפעתן על הנוף ויצירת צל על הבתים באזור. לגבי ציר שלבים טוענים התושבים שהוא מתוכנן כשלוחה של נתיבי איילון בתוך העיר וישמש ציר מעבר ולא כביש עירוני, וכי השטחים שסביבו לא מציעים פתרונות דיור. "צריך להקטין את ממדיו ולתכנן אותו כרחוב עירוני עם תחבורה ציבורית", אומר עומר כהן מקבוצת המתכננים "דרום העיר לאנשים". בעירייה אומרים מנגד כי התוכניות מתבססות בין השאר על קו הרכבת הקלה שיעבור בסמוך. "נעשתה עבודה כוללת על כל האזור והיא תוטמע בתוכנית המתאר", אומרת אורלי אראל, סגנית מנהל אגף תכנון בעיריית תל אביב. "כיוון שיש הרבה שטחים פרטיים, אפשרנו זכויות בנייה לגובה בתמורה לשחרור שטחים פרטיים אחרים לטובת הציבור", מוסיפה אראל, "שטחים אלו ינוצלו בין השאר להקמת מוסדות חינוך שבהם אכן יש מחסור חמור".

היא מציינת בנוסף כי ציר שלבים מתוכנן בדומה לרחוב אבן גבירול. "אנחנו רוצים למשוך את העירוניות התל אביבית המוצלחת של אזור המרכז דרומה. זה יהיה רחוב עירוני ולא ציר מעבר לתושבים מבחוץ. סמוך לציר עצמו יהיו שטחי תעסוקה, אבל מעבר להם יהיו גם אזורי מגורים". גם רחוב יצחק אלחנן יהפוך לדבריה לשדרה עירונית שתאפשר עוד חיבור אל הים.

קינן דן


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו