בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נאס"א בוחנת הקמת תחנת דלק בחלל שתאפשר מסע ארוך טווח

עשויה להוזיל שיגור חלליות לאסטרואיד, לירח ואף בעתיד למאדים

2תגובות

סוכנות החלל האמריקאית, נאס"א, בוחנת אפשרות להצבת תחנה לתדלוק מעבורות בחלל, ובכך לקדם תוכניות לשיגור אסטראונטים ליעדים ארוכי טווח, ואולי אף למאדים. בחודש הבא יציגו מדעני נאס"א מחקר בן שישה חודשים שהסתיים ביולי האחרון, ובדק את היתכנות הקמת תחנת שכזו, כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

לפי העיתון, שמסמך המחקר הגיע לידיו, פיתוח תחנת הדלק יתבצע באמצעות מספר משימות לשיגור מיכלי דלק למסלול הקפה סביב כדור-הארץ. הדבר יגדיל אמנם את מספר השיגורים שנאס"א תצטרך לבצע כדי להביא, למשל, חללית לאסטרואיד, אך להערכת המהנדסים גם תוזיל את העלויות. הם קובעים כי שיגור חללית לאסטרואיד באמצעות העלאת מיכלי דלק לחלל יעלה 60 עד 86 מיליארד דולר, זאת לעומת 143 מיליארד שדולר שעולה שיגור חללית לאסטרואיד באמצעות משגר כבד, כך על פי מחקר שנערך בשנה שעברה.

לדברי טל ענבר, ראש המרכז לחקר החלל במרכז פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל, "נכון להיום אין לנאס"א שום תוכנית קונקרטית, אבל הרעיונות קיימים עוד משנות ה-50 המאוחרות וראשית שנות ה-60, כשהכוונה היא להציב בחלל מיכלי דלק שאפשר יהיה להתקרב אליהם ולתדלק חלליות מאוישות או לא מאוישות".

"אפשר לחשוב על שני ישומים עיקריים לתחנה כזו", הוסיף ענבר, "האחד הוא לתדלק לוויינים במסלולים גבוהים של לווייני תקשורת. כשאוזל הדלק בלוויינים האלה הם הופכים לחסרי כל תועלת. היישום השני הוא שימוש במיכלים בחלל בתור עוד שלב של טיל. אם אתה רוצה לברוח מבאר הכבידה של כדור-הארץ לעבר מאדים, במקום משגרי ענק יהיה לך מיכל דלק בחלל, לתדלוק".

אי-פי

המחקר אכן הציע לוותר במקביל על פיתוח משגר כבד, ולהסתפק במשגרים קטנים יותר שינצלו את מיכלי הדלק בחלל. ואולם סוכנות סוכנות החלל האמריקאית דחתה הצעה זו, ובחודש שעבר הכריזה על פיתוח משגר כבד. על פי המתוכנן, השיגור הניסויי הראשון של המשגר ייערך ב-2017, ושיגור משימה מאוישת יוכל להתרחש רק בעוד עשר שנים מהיום, ב-2021.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו