נאס"א גילתה "תאום כדור הארץ" במרחק 600 שנות אור

על כוכב הלכת "קפלר 22-b" שוררת טמפרטורה נוחה לקיום חיים, הוא סובב שמש דומה לשלנו ואורך שנתו 290 ימים. קיימת סבירות כי יש בו גם מים

סוכנות החלל האמריקאית (נאס"א) גילתה כוכב לכת חדש מחוץ למערכת השמש, הדומה מאוד לכדור הארץ. מדענים אומרים כי על פני כוכב הלכת שוררת טמפרטורה נוחה, והשמש שלו דומה לזו שבמערכת השמש שלנו. מלבד זאת, קיימת סבירות כי על פני כוכב הלכת יש גם מים.

הכוכב החדש התגלה באמצעות הטלסקופ "קפלר" של נאס"א, המשמש לגילוי כוכבי לכת. זאת הפעם הראשונה שהטלסקופ איתר כוכב לכת מחוץ למערכת השמש, שהטמפרטורה על פניו אינה גבוהה מדי ואינה נמוכה מדי לקיום חיים. כוכב הלכת החדש, שזכה לשם "קפלר 22-b", שוכן כ-600 שנות אור מכדור הארץ וגדול ממנו פי 2.4. זהו כוכב הלכת הדומה ביותר לכדור הארץ שנתגלה עד כה. עם זאת, החוקרים עדיין אינם יודעים אם "קפלר 22-b" עשוי ברובו מסלע, גז או נוזל.

אי-פי

עשו לנו לייק לקבלת כל החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

המרחק בין "קפלר 22-b" לשמש שלו קטן ב-15% מהמרחק שבין כדור הארץ לשמש, והשנה שלו מונה 290 ימים. עם זאת, כמות האור שהשמש שלו פולטת קטנה ב-25% מכמות האור של השמש שלנו, ולכן שוררת על פני כוכב הלכת טמפרטורה נוחה - עובדה התומכת באפשרות של הימצאות מים על פני הכוכב.

בכינוס שבו הודיעו על הגילוי הוסיפו החוקרים כי איתרו עד כה 1,094 כוכבים חדשים הנחשבים ככאלה שעשויים להיות כוכבי לכת. פעמיים בעבר הודיעו אסטרונומים כי גילו כוכב לכת עם תנאים המאפשרים חיים, אולם בשני המקרים לא נמצאו תנאים מבטיחים כמו בכוכב הלכת החדש.

הממצאים שסיפק "קפלר" מצביעים על כך שייתכן כי כוכבי לכת שהגודל שלהם דומה לכדור הארץ או עשוי להיות עד פי ארבעה מגודלו הם נפוצים בהרבה מכפי שסברו בעבר.

רויטרס