בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בפעם הראשונה בישראל: תוחקרה התרסקות כלי טייס לא מאויש

מל"ט מדגם הרמס 450 של אלביט התרסק סמוך למנחת מגידו בסוף אוקטובר. הסיבה לתאונה: טעויות אנוש ותנאי מזג אוויר

5תגובות

בפעם הראשונה בישראל, תוחקרה התרסקות כלי טייס בלתי מאויש (מל"ט) אזרחי סמוך למנחת מגידו בצפון. מפעיליו איבדו את השליטה על הכלי סמוך לנחיתה והוא התרסק בקרבת כביש הסרגל. כלי הטיס, מדגם הרמס 450 של חברת אלביט מערכות, התרסק בסיום טיסת הדרכה לחניכים ממדינה זרה. ההתרסקות התרחשה ב-26 באוקטובר ופורסמה היום (שלישי) לאחר שהחוקר הראשי במשרד התחבורה, יצחק (רזצ'יק) רז, סיים לתחקר את האירוע.

צפו בהרמס 450 בפעולה

מלחמות המל"טים - סיקור מיוחד

מדו"ח החקירה עולה כי במהלך ההכנות לנחיתה, נכבה המנוע של המל"ט כשהוא בגובה של 1,000 רגל. כתוצאה מכך, מפעילי המל"ט לא הצליחו להנחית אותו והשתמשו במנגנון המאפשר לכלי לבצע נחיתת אונס אוטומטית בנקודה שהגדירו לו - שדה חקלאי מדרום לכביש הסרגל. אך הכלי לא נחת במקום המיועד, התרסק בסמוך לכביש ונהרס כליל.

מחקירת האירוע עולה כי הסיבה להתרסקות היא שילוב בין טעויות אנוש ותנאי מזג האוויר. בעקבות התאונה החליטו באלביט, המייצרת את ההרמס 450, לפתח רכיב שימנע בעתיד מקרים מסוג זה.

מחברת אלביט מערכות נמסר בתגובה כי "במסגרת טיסת ניסוי עבור לקוח, ארעה תקלת תפעול הקשורה למזג האוויר. התקלה נבדקה, תוחקרה, והוסקו מסקנות בהתאם. יצוין כי ההרמס 450 נחשב למוביל עולמי בהיבטים של אמינות. הוא צבר למעלה מ-250 אלף שעות טיסה מבצעיות בזירות לחימה שונות, שזה הנתון מגבוהים ביותר בעולם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו