תעלומה בעיר דוד: חריטות מסתוריות במעבה האדמה

שלושה סימנים בצורת וי התגלו בחדרים מהמאה השמינית לפני הספירה. החוקרים: מעולם לא נתקלנו במשהו כזה, אולי לציבור יש הצעות

חופרי רשות העתיקות, בשיתוף פעולה עם עמותת אלע"ד, חשפו בחודשים האחרונים מכלול חדרים חצובים בעיר דוד המתוארכים למאה השמינית לפני הספירה. בחדרים נמצאו מתקני אבן וחציבות שהחוקרים אינם יודעים להצביע על השימוש שלהם.

החופרים, פרופ' רוני רייך וד"ר אלי שוקרון, חפרו מספר חדרים חצובים בטרסה המזרחית של עיר דוד. חלק מהחדרים נחפרו כבר על ידי משלחת ארכיאולוגית לפני כמאה שנים. החדרים מתוארכים למאה השמינית לפני הספירה, תקופת הברזל השנייה, או תקופת ממלכת יהודה. באחד מהם, התגלו שלושה סימנים מסתוריים על הרצפה. הסימנים, בצורת האות וי ובגודל של כ-40 סנטימטרים ובעומק של כשמונה ס"מ, חצובים ברצפת החדר. "אני לא יודע מה זה החציבות האניגמאטיות האלו, אנחנו לא מכירים משהו דומה לזה", אומר רייך, "אני מבקש מהקהל שקורא שיעלה השערות".

עשו לנו לייק לקבלת מיטב החדשות והעדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

השערה אחת שעלתה היא שהחציבה קשורה להעמדת נול לטווית בדים, שכן לא הרחק משם נמצאו משקולות בוץ המשמשות לטוויה. אבל רייך מודה שזו השערה "פרועה" לדבריו, שכן נול עומד, מהסוג ששימש את תושבי הארץ באותם ימים, לא זקוק לחציבה שכזו.

בחדר אחר התגלתה מצבת אבן קטנה, ששימשה ככל הנראה לפולחן או כמצבת זיכרון פרטית. בחדרים אחרים התגלו בתי בד.

אי–פי