בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התל אביבים הכריעו: כיכר דיזנגוף תונמך

כמחצית מנשאלי הסקר בנושא מעדיפים להחזיר את האתר למתכונתו ההיסטורית, אך בתוספת חניון תת קרקעי. חולדאי הנחה לפעול בהתאם

57תגובות

כיכר דיזנגוף בתל אביב תונמך למפלס הרחוב, ותחתיה ייבנה חניון ובו 280 מקומות. כך הודיעה היום (שני) עיריית תל אביב בעקבות תוצאות סקר תושבים. 53% מהמשתתפים בסקר העדיפו את אפשרות הורדת הכיכר ובניית חניון, 39% בחרו בהנמכת הכיכר ללא חניון ו-8% לא הביעו עמדה. את הסקר ערך מכון דחף, בראשות ד"ר מינה צמח, בקרב מדגם של 1,000 תושבי העיר מעל גיל 18. ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, הנחה את גורמי המקצוע בעירייה להתחיל בתכנון השינויים בכיכר, בהתאם לתוצאות הסקר.

זהו הסקר השני שמתבצע בעניין זה. בשלב הראשון, לפני כחצי שנה, הציגו הסוקרים לנשאלים שלוש אפשרויות: שיפוץ הכיכר הקיימת או הנמכתה למפלס הרחוב, עם חניון או בלעדיו. 41% מהמשיבים העדיפו אז את הורדת הכיכר ובניית חניון תחתיה, 33% בחרו בשיפוץ הכיכר הקיימת, 23% אמרו כי היו רוצים להוריד את הכיכר בלי חניון, ו-3% לא הביעו עמדה. בהסתמך על הרוב לשתי האפשרויות להורדת הכיכר, המליץ ראש העיר לערוך משאל שני באשר להקמת החניון.

בשבועות האחרונים, לקראת עריכת הסקר ופרסום תוצאותיו, ערכה "החזית להורדת כיכר דיזנגוף", כמה אירועים בקריאה להימנע מהקמת חניון תחת הכיכר. המתנגדים להקמת החניון אומרים כי אין בו כל צורך, שכן פועלים בסביבה כמה חניונים נוספים ובהם מאות מקומות ריקים בכל שעות היממה. לדבריהם, חניון תחת הכיכר ימשוך לאזור כלי רכב נוספים, יגביר את עומסי התנועה ויוביל לזיהום אוויר.

צ`ציק דניאל

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הידיעות והפרשנויות ישירות לפייסבוק

בנייר עמדה שהפיצו הם מציינים עוד כי "הקמת חניון מתחת לכיכר לא תאפשר ליצור מרחב ציבורי ירוק ואיכותי עם עצים נותני צל. כמו כן, החניון יכתיב את אופן עיצוב הכיכר". חברי הקבוצה, מתריעים גם כי בניית חניון תפגע בעצי פיקוס עתיקים סביב הכיכר ותאריך את זמן העבודות מכמה חודשים לתקופה של שלוש עד ארבע שנים. "בניית חניון מתחת לכיכר היא חזרה על הטעות של הרמת הכיכר, שנתנה עדיפות לרכב הפרטי על פני הולכי הרגל", הם מסכמים.

גם האדריכל צבי לישר, מתכנן הכיכר הקיימת, מאוכזב מתוצאות הסקר ובעיקר מהתנהלות העירייה. לכל אורך הדרך טען כי שאלות הסקר נוסחו באופן מוטה, שנועד להבטיח את הבחירה בהנמכת מרכז הכיכר ובניית החניון. "חניון תת קרקעי במימדים כאלה, כפי שמתכננת העירייה, מחייב אוורור, כניסות ויציאות, עם פליטת האוויר המזוהם אל הרחוב. מעבר לזה, כשבונים חניון במקום כל כך מרכזי זה רק מושך כלי רכב, דבר שמנוגד למגמה שיש היום של בנייה ירוקה", הוא אומר.

לישר פנה לראש העיר כמה פעמים והציע לשקם את הכיכר הקיימת ואת הבתים סביבה. לדבריו, העירייה הזניחה את העירייה זמן רב והיא אשמה בדעיכתה. הוא מציין כי חולדאי לא השיב לפניותיו. "בתקציב של כ-15 מיליון שקלים ניתן לשקם את מרחב הכיכר ולהעמיד את ההצעה שלי במבחן אמיתי. לעומת זאת, רק להרוס את הכיכר ו'להחזיר עטרה ליושנה', יעלה 150 מיליון שקלים, על פי אומדנים שנערכו בזמנו על ידי העירייה".
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו