האם תצלומי הירח יסייעו בגילוי חייזרים?

צמד מדענים אמריקאי רוצה לייסד פרויקט שייסקור מאות אלפי צילומים של לווין המקיף את הירח משנת 2009 במטרה למצוא בו עקבות מעולם אחר

שני מדענים אמריקאים מקדמים פרויקט שאפתני והזוי במקצת שמנסה לאתר עקבות חייזרים על הירח. שני הפרופסורים רוצים לסקור כמיליון תמונות של פני הירח על מנת לגלות שאריות שהותירו אחריהם חייזרים שייתכן וביקרו על הירח לפני מיליוני שנים.

מאז שנת 2009 מקיף את הירח לווין של נאס"א, ששלח עד כה 340,000 תמונות של פני הירח והצליח למפות כרבע מפני הכוכב ברזולוציה גבוהה. הצפי הוא כי בעת שתושלם משימת המיפוי, היא תהיה מורכבת ממיליון תמונות לערך. לדברי פרופ' פול דיוויס ופרופ' רוברט וגנר מאוניברסיטת אריזונה, יש לסרוק את תמונות אלו ומידע נוסף שנאסף על ידי מדענים כדי לאתר את עקבות של חיים מחוץ לכדור הארץ

לדבריהם, על אף שהסיכויים לכך נמוכים, סקירה של המידע עשויה לגלות מסרים או ראיות לכרייה על פני הירח שהותירו אחריהם החייזרים. "על אף שהסיכוי למצוא עקבות שטכנולוגיה חייזרית השאירה חותם על פני הירח בצורה של סימני נחיתה של חללית או משהו דומה לכך הוא נמוך מאוד, הסביבה הזו היא סביבה סגורה והיא משמרת את העקבות שנחרצות למשך תקופת זמן ארוכה במיוחד", כתבו הפרופסורים במאמר שפרסמו. "היות וזה נורא זול לבצע את הסריקות הללו, והיות ולא מוקדשים לכך הרבה משאבים, שווה להשקיע בכך.

סרטון שצולם מלווין נאס"א המקיף את הירח

במיפוי שנערך על פי תצלומי לווין, הצליחה נאס"א לגלות את סימני הנחיתה של רכב החלל "אפולו" ושל כל הכלים הלא מאויישים שארצות הברית ורוסיה שלחו לירח. "הסביבה הזו היא סביבה סגורה והיא משמרת את העקבות שנחרצות בה למשך תקופת זמן ארוכה במיוחד", כתבו הפרופסורים במאמר שפרסמו. "היות וזה נורא זול לבצע את הסריקות הללו, והיות ולא מוקדשים לכך הרבה משאבים, שווה להשקיע בכך".

אחת הדרכים לסריקה של תצלומי הירח היא כתיבה של תוכנה ייעודית שתאתר חריגות דוגמת קווים ישרים של לוחות סולריים, או קווי מתאר של מחצבות או של כיפות בניינים מכוסות באבק. עדויות אלו עשויות להישאר על פני הירח במשך מיליוני שנים בשל העובדה שפניו הם משטח שאינו פעיל מבחינה גיאולוגית.

אפשרות נוספת היא להיעזר בעשרות אלפי חובבי חלל נלהבים שיסרקו תמונות שיועלו לאינטרנט, אולם הפיתרון הזה עשוי להיות בעייתי שכן יהיה קשה לגבש קריטריונים אחידים אודות מה נחשב חריג ובעל פוטנציאל להיות עקבות חייזרים.

לדברי המדענים, הראייה הפשוטה ביותר לגילוי תהיה כנראה הודעה שהושארה במכוון על ידי חייזרים. ייתכן והיא תוטמן בקפסולה והושאר במכתש גדול, דוגמת מכתש טיכו שנמצא בדרומו של הירח. לדבריהם ייתכן והודעות שכאלו נקברו באדמה אולם ייתכן וצוידו במשדרים המתריעים על הימצאותם.