שרידי דובים פרה היסטורים התגלו במקסיקו. צפו בסרטון

הגולגולות העתיקות נמצאו במערה תת-מימית באזור שהיה שייך לבני המיה. גילם של השלדים הנדירים מתוארך לכ-11 אלף שנים

ארכיאולוגים מקסיקאים חשפו ארבעה שלדי דובים פרה-היסטוריים, המשתייכים ככל הנראה לעידן הקרח. במהלך צלילה במערה תת מימית בחצי האי יוקטן. התגלית נחשפה במהלך צלילת מחקר במסגרת משלחת משותפת לאוניברסיטה האוטונומית הלאומית של מקסיקו (UNAM) ומדענים במכון המחקר האנתרופולוגי הלאומי. גילם של השלדים הנדירים מוערך בכ-11 אלף שנה.

המערה שוכנת באזור שהשתייך בעבר לבני המיה ומוכר לחוקרים כאתר ארכיאולוגי רב ערך.

"חקר המערה העלה פריטים ועצמות בעלי-חיים, שלא היה ידוע כי התקיימו באזור" אומר הארכיאולוג גיירמו דה-אנדה אלניס "מדובר בשטח גדול ועמוק מאוד שגילויו עוד לא הסתיים".

הצורה הגיאולוגית של המערה נקראת סֵנוֹטֶה, שהיא למעשה בולען שנפער בסלע והוצף ברובו מי תהום, מה שיצר תנאי שימור אידיאליים לעצמות. עד כה נמצאו במערה ארבע גולגולות דובים על-פני שטח של 50 מטרים.

"מצאנו מספר גדול של עצמות דובים בעלי מאפיינים המזוהים עם אזור המיה הקדום, וביניהם גם שרידי אדם, מוסיף אנדה אלניס. "הממצאים משתי מערות סמוכות מצביעים על התאמה תקופתית ישירה בין מאובני צמחייה שנכחדה לשרידי האדם שהתגלו במקום".

סימני מים עתיקים על קיר הסלע מלמדים על כך שהמערה הוצפה בתקופה מאוחרת יותר כתוצאה משינויי אקלים וסופו של עידן הקרח. אנשי המשלחת הביעו תקווה כי המשך המחקר באזור העתיק יחשוף סודות נוספים.