בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בבוסתן הגליל נאבקים במסילה שתגדע את האקליפטוסים

תושבי המושב שמצפון לעכו טוענים שמסילת הרכבת החדשה תפגע בנוף. רכבת ישראל: ננסה לצמצם מספר העצים שייכרתו

10תגובות

תושבי המושב בוסתן הגליל שמצפון לעכו פתחו לאחרונה במאבק נגד העבודות במסילת הרכבת שחוצה את המקום, לאחר שהתברר כי במסגרת העבודות ייכרתו עשרות עצי אקליפטוס עתיקים שנמצאים בסמוך לתוואי המסילה ולכביש הכניסה למושב.

התושבים טוענים כי רכבת ישראל והחברה הקבלנית שמבצעת את העבודות אינן מתחשבות בסביבה. איזי דיאמנט, מוותיקי המושב, סיפר כי גילם של העצים גדול מ-80 שנה וכי ניטעו עוד כשעל קרקע המושב ניצב בסיס של הצבא הבריטי. "מבחינתנו, העצים הם חלק בלתי נפרד מהמקום ומההיסטוריה שלו", אמר דיאמנט, הנמנה עם מובילי המחאה נגד הכריתה. "אי אפשר לכרות את העצים בהחלטה כה גסה, בשעה שאנו יודעים שהם מוגנים ושגופים כמו קק"ל אמורים לשמור עליהם".

לצד ההתנגדות לכריתת העצים, התושבים טוענים כי המסילה החדשה גם תחלק את המושב לשניים. זאת על אף שקיימת תוכנית להקמת מעבר תת-קרקעי וכביש גישה שיחבר בין שני החלקים. בשבוע שעבר קיימו התושבים עצרת קטנה במושב וקראו לרכבת ולכל הגורמים המעורבים בפרויקט להימנע מכריתת העצים.

ברכבת ישראל דוחים את הטענות ומציינים כי תוואי מסילת הברזל קיים באזור עוד מ-1942, בטרם הוקם בוסתן הגליל. "רכבת ישראל מבצעת בעבור תושבי היישוב מעבר תת-קרקעי מתחת למסילה כדי לשפר את איכות החיים ובטיחות הנסיעה שלהם", נמסר. ברכבת טוענים עוד כי כבר בספטמבר 2007 התקבל אישור לתוכנית הקמת המעבר התת-קרקעי ממהנדס האזור של קק"ל. בנוסף אומרים ברכבת כי בשבוע שעבר נערכה פגישה עם כל הגורמים הקשורים לנושא שבה סוכם כי על אף האישור שהעניקה קק"ל לפרויקט, הרכבת תעסיק אגרונום שילווה את העבודות ויבחן את סוגיית כריתת העצים באופן פרטני.

ירון קמינסקי יואב בראל

בקק"ל אישרו את קיום הפגישה ומסרו כי "הוחלט שרכבת ישראל תערוך סקר עצים בכל שטח הפרויקט, בהתאם להנחיות תיקון 89 לחוק התכנון והבנייה. לאחר סקר העצים המפורט תבחן רכבת ישראל, בעזרת אגרונום מומחה מאושר על ידי משרד החקלאות, את תוכניות הפיתוח המתוכננות ותבדוק אם ניתן לשנות אותן על מנת למזער את מספר העצים שיהיה הכרח לכרות. האגרונום המומחה מטעם משרד החקלאות יגיש את מסקנותיו לפקיד היערות בקק"ל, שיגיש את החלטתו בתוך 21 ימי עבודה מיום קבלת המסמכים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו