בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מחקרים מוכיחים: אחרון אחרון חביב

לטענת פסיכולוגים, בני אדם נהנים יותר מחוויות שידוע להם כי הן אחרונות, כמו סיום התואר, הנשיקה לפני היציאה למלחמה, או השוקולד האחרון בקופסא

8תגובות

אתם אוהבים להשאיר את הדבר הכי טוב לסוף? אז הנה לכם בשורה טובה: אם זה האחרון, אתם תיהנו ממנו הכי הרבה, כך עולה ממחקר חדש שהתפרסם בכתב העת Psychological Science.

"הדבר האחרון שאנחנו עושים משפיע עלינו בדרכים רבות, ואם הוא מסתיים טוב, יש לכך השפעה חיובית", אומר אד אובריין, פסיכולוג מאוניברסיטת מישיגן, שערך את המחקר. סיום התואר, הנשיקה האחרונה לפני שיוצאים למלחמה - אנחנו חווים את האירועים האלה בהנאה עמוקה ובאהבה. למעשה, יותר ממה שנהנינו מהם במקרים קודמים. אפילו חוויות ממושכות וכואבות המסתיימות בנעימות זוכות להשפעה גדולה יותר מחוויות קצרות המסתיימות בכאב. לדברי אובריין, די רק לומר לאדם כי החוויה שהוא הולך לחוות היא האחרונה, כדי שתותיר בו רושם עמוק. "כשאומרים לאנשים שדבר מסוים הוא האחרון, הם עשוים לרצות אותו יותר", הוא אומר.

במחקר נאמר ל-52 הסטודנטים שהשתתפו בו, כי הם משתתפים במבחן טעימות של "נשיקות" של חברת הרשי. משתתפי הניסוי לקחו חמישה סוגי שוקולד - חלב, מריר, קרם, קרמל ושקדים, בסדר אקראי מתוך שקית. המשתתפים לא ידעו כמה שוקולדים יקבלו ומה הטעם שלהם. לאחר שאכלו כל אחד מהם, היה עליהם לדרג אותם מ-0 עד 10. לחלק מהמשתתפים נאמר בכל פעם "עכשיו מגיע השוקולד הבא". ואילו לחלק השני נאמר אותו משפט עד השוקולד החמישי, שלפניו אמר להם החוקר: "עכשיו מגיע השוקולד האחרון". אחרי שטעמו את השוקולדים, ציינו הסטודנטים איזה מהם אהבו יותר. השוקולד שלגביו נאמר לסטודנטים כי הוא האחרון, היה האהוב מכולם ב-64% מהמקרים, ללא קשר לטעמו. ואילו, בקרב הסטודנטים שלא ידעו מתי יקבלו את השוקולד האחרון, נבחר השוקולד החמישי 22% מהפעמים - אירוע מקרי מבחינה סטטיסטית.

רקס

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב כתבות "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

לחוקרים יש כמה הערכות לגבי הסיבה לתוצאות הניסוי. "מדובר במוטיבציה מוגברת", אומר אובריין. "בני אדם חושבים: אהנה מהיתרונות של החוויה, אף על פי שהיא עומדת להסתיים", או "אני רוצה להוציא משהו טוב מהעניין הזה כל עוד אני יכול". לממצאים של מה שאובריין מכנה "מבחן השוקולד הקטן שלנו" עשויות להיות השלכות חשובות. מעסיקים עשויים לקבל לעבודה את המועמד שהתראיין אחרון, גם אם לא היה המוכשר ביותר. ואולם, אובריין אומר כי חוויות אחרונות אינן מעלות רק רגשות חיוביים. לעתים קרובות, מתעוררת העצבות שבידיעה שהחוויה לא תחזור. על כן, אם מוצע לכם שוקולד מריר, ונדמה לכם שזו טבלת השוקולד האחרון שתאכלו, סיכוי גבוה שטעמו יהיה מתוק במיוחד.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו