${m.global.stripData.hideElement}

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה

מדענים מדרום קוריאה ורוסיה ינסו לשבט ממותה

החוקרים ישתילו די-אן-אי מממותה בביצית של פיל מודרני. המכון הדרום קוריאני שיבט בעבר כלבים, אך זייף מחקר שטען לשיבוט עוברים אנושיים

מדענים דרום קוריאנים ורוסים חתמו היום (ג') על הסכם לשיתוף פעולה במחקר שמטרתו לשבט ממותה סיבירית – חיה שנכחדה לפני אלפי שנים. סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית יונהאפ דיווחה כי המדענים ישתמשו בדי-אן-אי משרידי ממותה שהתגלו בסיביר.

מכון המחקר הביוטכנולוגי Sooam ישתף פעולה עם האוניברסיטה הפדראלית של צפון-מזרח רוסיה. המדענים מתכוונים להשתיל גרעיני תא שנלקחו משרידי הממותה בביציות של פיל הודי מודרני וליצור עוברים בעלי די-אן-אי של ממותות. העוברים יושתלו בבטנה של פילה למשך תקופת הריון של 22 חודשים, בתקווה שתלד ממותה חיה. שחזור התאים צפוי להסתיים עוד השנה.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והעדכונים ישירות אליכם

ראש מכון במחקר, הוואנג וו-סוק, הוא דמות שנויה במחלוקת בעולם המדע. בשנת 2004 הוא טען שהצליח לשבט תאי גזע אנושיים וליצור עוברים. מאוחר יותר הוא הואשם בהפרת כללי האתיקה הרפואית כשנודע שהשתמש בביציות של עובדות במכון, והתגלה שזייף את מחקרו. ב-2005 יצר הוואנג את סנאפי, הכלב המשובט הראשון.

אי–פי

"המשימה הקשה ביותר תהיה לשחזר את תאי הממותה", אמר חוקר במכון הדרום-קוריאני לסוכנות הידיעות הצרפתית. הניסיון לעשות זאת יתבצע באוניברסיטה הרוסית, שאליה יגיעו החוקרים, יחד עם הציוד הטכנולוגי הדרוש.

ב-2008 הצליחו מדענים יפאנים לשבט עכברים בריאים מעכברים מתים, שגופם היה קפוא במשך 16 שנים. פריצת הדרך הזאת עוררה תקווה שניתן יהיה להחזיר לחיים ממותות ובעלי חיים אחרים שנכחדו מהעולם. ממותות נחשבות למועמדות טובות לשיבוט משום שרבות מהן התגלו כשהן שמורות בקרח.