לראשונה: חוקרים זיהו אור מכוכב לכת קטן

בנאס"א אומרים כי מדובר בצעד היסטורי בחיפוש אחר סימני חיים בכוכבי לכת מחוץ למערכת השמש

החיפוש אחר כוכבי לכת, מחוץ למערכת השמש, מונע בראש ובראשונה על ידי התקווה לזהות בהם סימנים לחיים שהתפתחו מחוץ לכדור הארץ. אך גילוי כוכבי לכת מהווה רק את השלב הראשון במאמץ הזה. כיום, השיטות המרכזיות לגילוי כוכבי לכת מקשות על יכולתם של אסטרונומים לדעת אם לכוכבי לכת יש אטמוספרה או מים נוזליים - התנאים המרכזיים לקיום חיים, למיטב הבנתם.

כוכבי לכת הם גופים קטנים שבניגוד לכוכבים אינם פולטים קרינה רבה שמאפשרת את זיהוים ממרחקים אדירים. מסיבה זו נאלצים אסטרונומים לחפש אחר כוכבי לכת בשיטות עקיפות שבוחנות שינויים שכוכבי הלכת גורמים לכוכבים שאותם הם מקיפים. בשיטה המרכזית ביותר, אסטרונומים מחפשים שינויים מחזוריים בבהירות של כוכבים; אם הם מזהים שינוי כזה בכוכב, הם יכולים להניח שמקיף אותו כוכב לכת שמסתיר אותו באופן חלקי כל פעם שהוא חולף על פניו, וגורם לשינוי שנצפה בבהירותו.

רק כאשר יפותחו טכנולוגיות מתקדמות יותר לזיהוי קרינה שנפלטת מכוכבי לכת, מדענים יוכלו ללמוד יותר על קיומם של אטמוספרה או מים נוזליים בגופים אלה. כעת מדווחים חוקרים על צעד חשוב בכיוון הזה: מדענים של נאס"א הצליחו לזהות לראשונה קרינת אינפרה-אדום שנפלטת מכוכב לכת שאינו גדול בהרבה מכדור הארץ. אמנם כוכב הלכת אינו מקיים את התנאים הבסיסיים לקיום חיים, אבל בנאס"א אומרים שעצם זיהוי הקרינה מכוכב לכת קטן יחסית מהווה צעד היסטורי בחיפוש אחרי סימני חיים בכוכבי לכת אחרים.