בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דו"ח רשות התעופה האזרחית: עלייה של 13% באירועי בטיחות טיסה ב-2011

937 אירועי בטיחות טיסה אירעו בשנה שעברה, 5 מהם תאונות אוויר קטלניות בהן נהרגו 8 טייסים, גולש ורחפן

תגובות

937 אירועי בטיחות טיסה נרשמו בישראל בשנת 2011 - גידול של 13% לעומת 2010. כך עולה מדו"ח סיכום בטיחות לשנת 2011 של רשות התעופה האזרחית (רת"א), שהגיע אתמול לידי "הארץ".

עפ"י הדו"ח, עליו חתום מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, התקבלו בסך הכל 1,149 דיווחים על אירועי בטיחות טיסה ב-2011 - גידול של 25% ביחס ל-2010. הפער בין מספר הדיווחים לבין מספר האירועים בפועל נובע מכפילות בדיווח ומדיווחים שהתברר בסופו של דבר שאינם אירועי בטיחות. "עדיין מוקדם לנתח את השינוי אבל סביר להניח שבחלקו הוא נובע גם מעיגון חובת הדיווח לרשות התעופה האזרחית (רת"א) בחוק וגם מהעלייה בדיווחים הממוכנים, המאפשרים שמירה ומעקב מדויקים יותר.

בשנת 2011 אירעו בישראל 5 תאונות אוויריות קטלניות: 3 בתחום התעופה הכללית ו-2 בתחום התעופה הספורטיבית, בהן נהרגו 8 טייסים, גולש ורחפן. התאונות נחקרו ואופיינו "כתאונות באחריות הגורם האנושי". "לא התרחשו תאונות קטלניות בתחום המובילים האוויריים", נכתב בדו"ח, "בתחום המובילים הישראליים אירעו שתי תאונות אוויריות קלות - שתיהן נבעו מסיבות טכניות".

גיל כהן מגן

בתחום התעופה הכללית (הקלה והפרטית) אירעו בשנה החולפת 11 תאונות, 6 מהן אירעו כתוצאה מטעות אנוש ו-3 מסיבות טכניות. 8% מאירועי בטיחות הטיסה בתחום התעופה הכללית הוגדרו כחמורים. במגזר המסוקים ובמגזר החקלאי, אחוז האירועים החמורים גבוה יותר. כשלושה רבעים מן האירועים הם באחריות הטייס. "באירועים החמורים הסיבה העיקרית היא טעות אנוש, והשלבים העיקריים בטיסה שבהם אירעו אירועים חמורים הם בשיוט ובנחיתה".

בתחום התעופה הספורטיבית, אירעו 15 תאונות, 11 מתוכן נגרמו כתוצאה מטעות אנוש והשאר מסיבות טכניות. יותר מ-15% מהאירועים בתעופה הספורטיבית הוגדרו כחמורים. "נתון זה קשור באופן מובהק למגמת אי הדיווח על אירועים בחומרת קל ואף בינוני", נכתב, "יש לתת את הדעת גם על כך שחומרת האירועים בתחום תעופה זה, עדיין נקבעת בהתאם לסטנדרטים המיועדים לתחומי התעופה האחרים. כך מצטיירת תמונה מחמירה ולעתים אף מטעה, של התאונות והתקריות החמורות בתעופה הספורטיבית. התאונות והתקריות החמורות שנחקרו במגזר האז"מ, אירעו בעיקר בשל רמת טיסה בלתי מספקת וחריגה ממגבלות הפעלת כלי הטיס".

בתחום כלי הטייס הבלתי מאויישים (כטב"מ) אירעו 2 תאונות של כטב"מ קטן ותאונת כטב"מ בינוני.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו