בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חוק הכנרת נכשל, מחיר הכניסה לחוף יוכפל

איגוד הערים כנרת החליט לתקן את חוק העזר שהפחית משמעותית את תעריפי החניה בחופי האגם, וכעת מחיר חניה יומי עשוי להגיע ל-120 שקל

31תגובות

שנה בלבד אחרי שאיגוד הערים כנרת העביר חוק עזר המסדיר את גביית התשלום על חניה בחופיה, החליט האיגוד להכפיל את התעריפים. על פי החוק, שנחקק בסוף 2011 באישור משרד הפנים, מחיר החניה בחופי הכנרת הוגבל ל-59 שקל ליממה הראשונה. עתה הוכנס תיקון, שלפיו ייגבו בנוסף חמישה שקלים תמורת כל שעת חניה - כלומר מחיר חניה עשוי להגיע ל-120 שקלים ליממה, בדומה למחיר לפני שנחקק החוק. התיקון כפוף לאישור משרד הפנים, ככל הנראה לא תתקבל החלטה עד הבחירות.

איגוד ערים כנרת הוקם לפני ארבע שנים אחרי מאבק ציבורי ארוך שהובילו ארגונים סביבתיים וחברי כנסת, כדי לשמור על האגם הלאומי ולאפשר לציבור גישה חופשית לחופים. התשלום בחופים נחשב פרוץ במשך שנים רבות ומפעיליהם גבו סכומי עתק מנופשים בעבור חניה, למרות ששהו בהם זמן קצר.

המחאה הובילה לחקיקת חוק הסדרת הטיפול בחופי הכנרת, מחירי הכניסה לחופים ירדו ומפעילים רבים הפסיקו את פעילותם באגם בשל חוסר כדאיות כלכלית.

ירון קמינסקי

"הנימוק המרכזי להעלאת דמי החניה נובע מכך שהתעריפים הנמוכים הביאו לצורך בהשתתפות תמידית של אוצר המדינה בתקציב השוטף של האיגוד. נוכח מצב זה הביע משרד האוצר את חוסר שביעות רצונו", אמר יושב ראש האיגוד, יוסי ורדי.

לפי החוק המקורי, נופשים שביקשו לחנות בחופי הכנרת שילמו 5.7 שקלים בעבור שעת חניה בשלוש השעות הראשונות, והחל מהשעה הרביעית ירד המחיר לשני שקלים לשעה. התשלום עבור היממה הראשונה הוגבל ל-59 שקל ומהיממה השנייה נגבו 48 שקל.

זכיינים שהפעילו בעבר את חופי הכנרת והותקפו בשל דמי החניה הגבוהים התרעמו על העלאת המחיר. אחד מהם אמר ל"הארץ" כי "אותנו סילקו מהחופים וזרקו לכלבים. כעת המדינה גובה את אותם סכומים".

יהודה גליקמן, חבר מועצת האיגוד, היה היחיד שהצביע נגד העלאת מחירי החניה בכנרת. לטענתו, "החופים הם נכס ציבורי והאזרח צריך ליהנות מהם על בסיס המסים הכלליים שאותם הוא משלם, ולכן על המדינה לממן באופן מלא את הפעלת החופים". גליקמן פנה בנושא לשר הפנים, אלי ישי, וכתב לו כי "חוק חופי הרחצה אוסר על גבייה כלשהי בגין שירותי הרחצה - הן בדרך ישירה והן בדרכים עקיפות (חניית רכב) והמחיר דרקוני בכל קנה מידה". גליקמן ציין במכתבו לישי כי בהשוואה לעלות הגבוהה בחופים, מחיר חניה ליממה ברשות שדות התעופה הוא 40 שקל.

מאיגוד ערים כנרת נמסר בתגובה: "האיגוד פעל רבות לקביעת תעריף חניה שעתי והוגן, בניגוד למצב המעוות ששרר טרם הקמת האיגוד, שבו נאלצו הנופשים לשלם באופן שרירותי סכום יומי גבוה גם אם שהו זמן קצר בחוף. הבחינה המחודשת של תעריפי החנייה היא חלק מראיה כוללת של תכנון, השקעה כלכלית ותפעול החופים. חשוב להדגיש שהמחיר ל-3 השעות הראשונות  ירד מ-5.70 שקלים לשעה ל-5 שקלים לשעה, כך שלמעשה שהיה של 3 שעות בחוף זולה יותר על פי התעריף החדש. בכל מקרה, מדובר בדמי חניה בלבד, והולכי רגל זכאים לכניסה חינם לחופים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו