בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המאבק בזיהום: תוגבל נסיעת משאיות בחיפה

בפעם הראשונה בישראל, ייושמו הגבלות על תנועת כלי רכב על מנת להיאבק בזיהום האוויר. תנועת משאיות מעל 12 טונות תיאסר בשעות מסוימות בכמה רחובות מרכזיים בעיר התחתית

10תגובות
משאיות בנמל חיפה
רמי שלוש

החל משבוע הבא תיאסר כניסת משאיות כבדות לכמה צירים מרכזיים בחיפה, וזאת במטרה להפחית את זיהום האוויר בעיר. זו תהיה הפעם הראשונה שבה מיישמים בישראל הגבלות על תנועת כלי רכב על מנת להיאבק בזיהום האוויר.

על פי הודעה שפרסם המשרד להגנת הסביבה תיאסר תנועת משאיות כבדות (מעל 12 טונות) בין השעות שש וחצי לתשע וחצי בבוקר ומשלוש לשש אחרי הצהריים בכמה רחובות מרכזיים בעיר התחתית, ובהם העצמאות, יפו, הציונות, אלנבי וכמה נוספים. ברחובות אלו יוצבו תמרורים המורים על איסור הנסיעה.

בנוסף גיבשו משרדי האוצר, הגנת הסביבה והתחבורה, ביחד עם חברת כרמלטון המפעילה את מנהרות הכרמל, הטבה המעניקה 40% הנחה למשאיות במשקל של עד 12 טונות שיסעו על בסיס מנוי קבוע במנהרות הכרמל. ההטבה תהיה לחמש השנים הקרובות ומטרתה להסיט תנועה של כלי רכב כבדים נוספים אל מחוץ לעיר.

על ההגבלות על כניסת משאיות הוחלט בתיאום עם מועצת המובילים והמסיעים, ארגון הגג של חברות התובלה. הן מהוות את השלב הראשון בתהליך יצירת אזור אוויר נקי במרכז העיר חיפה. עם יישום מלא של תוכנית זו, יוטלו הגבלות כניסה על רכבי דיזל שיוגדרו כמזהמים אל אזור זה. מדובר לא רק במשאיות אלא בכלי רכב נוספים המשתמשים בסוג זה של דלק, הנחשב כגורם העיקרי ליצירת זיהום אוויר המהווה סיכון בריאותי מתחבורה. ברחבי העולם יש כיום מאות ערים המפעילות הגבלות דומות על כניסת כלי רכב.

בשבוע שעבר אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת העברת 11 מיליון שקלים מקרן המשמשת למניעת מפגעים סביבתיים (קרן הניקיון) לצורך רכישת 22 משאיות אשפה מונעות בגז טבעי עבור חיפה. בנוסף ישמש התקציב להתקנת מסננים למניעת זיהום ב–12 משאיות נוספות בעיר.

בשבוע שעבר אישרה מועצת עיריית תל אביב־יפו תוכנית חדשה למניעת זיהום אוויר מתחבורה. מטרת התוכנית היא להביא להפחתה של 80% בפליטות מזהמי האוויר העיקריים מתחבורה עד שנת 2020 לעומת הזיהום שנפלט בשנת 2010. התוכנית אמורה להתממש, בין השאר, באמצעות החלפת ציי הרכב של חברות האוטובוסים לדגמים פחות מזהמים והרחבת תשתית הנתיבים הבלעדיים לתחבורה ציבורית.

על פי הנתונים שהוצגו לקראת אישור תוכנית זו, ירד מספר הימים המוגדרים כמזוהמים בתל אביב יפו מ-50 מדי שנה בשנת 2006 ל-14 בתוך עשור. אחד הגורמים לכך הוא גידול משמעותי בשימוש באופניים. על פי סקר שנערך בעיר, כ-20% מהנסיעות של עובדים ותלמידים נעשות כיום באופניים, גידול של יותר מפי שניים בתוך חמש שנים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו