טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חברת נמלי ישראל הגישה התנגדות להקמת פארק במורד נחל הקישון

החברה, שמחזיקה בזכויות בקרקע המתוכננת לבנייה, קוראת לא לאשר את התוכנית עד שתקבל אישור לשטחים חלופיים שהובטחו לה בשטח הפארק. רשות נחל הקישון: זה מקומם, שטחיה עצומים

10תגובות
הדמיה של פארק נחל הקישון המתוכנן
ורהפטיג ונציאן / ר

חברת נמלי ישראל הגישה החודש לוועדה לתכנון ובנייה במחוז חיפה התנגדות ליוזמה להקמת פארק במורד נחל הקישון. החברה, המחזיקה בזכויות בקרקע המתוכננת לבנייה, טוענת כי טרם קיבלה אישור לשטחים חלופיים למטרות אחסון כפי שהובטח לה, וקוראת לא לאשר את התוכנית עד לקבלת האישורים. להתנגדות החברה עשויות להיות השלכות משפטיות.

תוכנית הפארק שיזמה וקידמה רשות נחל הקישון אושרה כבר לפני שנתיים על ידי הוועדה המחוזית, אך טרם ניתן האישור הסופי. האזור שבו אמור לקום הפארק הוא אחד המתועשים ביותר בישראל ובסמוך אליו נמצאים בין השאר מפעלים פטרוכימיים  ובתי מלאכה רבים. על פי התכנון, הפארק אמור להשתרע על שטח של כ-586 דונם, משדרות ההסתדרות בחיפה במזרח ועד פתח מעגן הדייג במערב, ובעתיד אמורים להתווסף אליו שטחים מזרחית לאורך הנחל. חלק גדול מהשטח היה מיועד למכולות לאחסון מטענים עבור חברת נמלי ישראל, אך ייעודו הוסב להקמת פארק גדול לשימוש הציבור.

חברת נמלי ישראל ציינה בהתנגדות שהגישה כי לפני כחצי שנה גיבשה יחד עם משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל, עיריית חיפה ורשות שדות התעופה מסמך עקרונות במסגרת ההליך לאישור תוכנית הפארק, שבו נקבע כי היא תקבל שטחי אחסון חלופיים במקום אלו שבפארק. השטחים החלופיים אמורים להיות ממוקמים בבסיס סמוך של חיל האוויר, אולם לטענת החברה - רשות מקרקעי ישראל טרם אישרה עד כה את עסקת חילופי הנדל"ן.

"אובדן היכולת לקיים שימושים של הנמל בשטחים אלו עקב הסבתם לפארק, מבלי שיוקצו שטחים חלופיים, עלול לגרום לפגיעה קשה במשק ובאינטרס הלאומי של הציבור כולו", כתבה החברה בבקשת ההתנגדות. היא הזכירה שפתיחתו הצפויה של הנמל החדש בחיפה מגבירה עוד יותר את הצורך בשטחי אחסון.

מרשות נחל הקישון נמסר בתגובה כי "ההתנגדות שהגישה חברת נמלי ישראל היא מקוממת לנוכח היקף השטחים העומד לרשותה באזור מפרץ חיפה. אנחנו נפעל להגדלת שטח הפארק מתוך ראייה סביבתית ארוכת טווח הנותנת עדיפות לאינטרס הציבורי".

בשל הקירבה לכבישים ולשטחי תעשייה, מבנה הפארק המתוכנן הוא אורכי ושטחו קטן בהרבה ביחס לפארקים דומים במרכז הארץ ובדרומה. עם זאת, בסמוך לשפך הנחל ישנו שטח המאפשר שימור של שטחי מלחה - שטחים שבהם ישנה קרקע עם ריכוז מלחים גבוה וצומח ייחודי. לשטחים אלה יש חשיבות אקולוגית רבה, שכן רבים מהם לא שרדו באזור מישור החוף.

רשות הנחל מצדה הגישה גם כן התנגדות לתוכנית, שבה פירטה אילו וכמה שטחים יש להוסיף לשטח הפארק. מדובר בין השאר בחורשת אקליפטוסים היסטורית וכן בשטח של 95 דונם שאמור לשמש את חברת נמלי ישראל לאחסון מכולות. על פי רשות הנחל, השטח הזה צמוד לנחל באזור הרגיש ביותר מבחינה אקולוגית.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#