בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בתי המלון מצאו פתרון למכת הגניבות: שבב שנתפר למגבת ומאפשר מעקב אחריה

בתי מלון אמריקאיים החלו להשתמש בהמצאה חדשנית למניעת גניבות: מיקרו-צ'יפ עמיד במים שתפור על כלי מיטה ורחצה

תגובות

מי לא אוהב להתפנק עם מגבות לבנות, נקיות ורכות של בית מלון. יש כאלה שאוהבים אותן עד כדי כך, שהמגבות ממשיכות את הטיול אתם במזוודה אחרי הצ'ק אאוט. תוכניות הסאטירה בישראל בזמנו חגגו על תופעת התייר הישראלי המכוער שגונב מבתי המלון, אבל בימים אלה זה כבר בטוח לא מצחיק, כי כמה בתי מלון אמריקאיים כבר החלו להשתמש בהמצאה חדשנית למניעת הגניבה: מיקרו-צ'יפ שתפור על המגבת (ועמיד במים).

את הפטנט רשמה חברת ליינן טכנולוג'י טראקינג המבוססת במיאמי, ובית מלון אחד בעיר ושני אחרים במנהטן, ניו יורק, והונולולו שבהוואי, כבר אימצו את הטכנולוגיה. כנראה כדי שהאורחים לא ייעלבו שלא סומכים עליהם, בחברה הוסיפו עוד שימוש לטכנולוגיה: מעקב בזמן אמת אחר המצעים והמגבות כדי לדעת אם צריך לחדש את המלאי. אך לא בטוח שההתחשבות בכאבי הראש של הנהלת המלון אכן תרגיע את הלקוחות, לדעת שהציפית שעליה הם מניחים את ראשם נמצאת במעקב מתמיד.

הנקודה היותר מעניינת היא ששלושת בתי המלון החלוצים סירבו לחשוף את שמותיהם, כך שההמצאה בהחלט יכולה לעבוד בתור הרתעה לטובת כלל תעשיית המלונאות - האורחים יימנעו מגניבת המגבות מחשש שהמלון שבו התאכסנו גם משתמש בטכנולוגיה. לא שזה עובד במאה אחוז - בבית המלון בהוואי דיווחו כי מאז התקנת השבבים בקיץ אשתקד, הם מצליחים לחסוך כ-15,000 דולר באמצעות מניעת הגניבות. פעם, הם אומרים, היו גונבים אצלם 4,000 מגבות בחודש ועכשיו "רק" 750, זאת אף על פי שהשבב אמור להפעיל אזעקה, בדומה לזו שבחנויות, כשמישהו מנסה להגניב את המגבת המסומנת מחוץ למלון. ברמה הארצית בארה"ב מדווחים על גניבת 5%-20% ממלאי המגבות בכל חודש.

לא ברור עדיין אם הטכנולוגיה, אם תופץ לרשתות הגדולות, תשנה את היחס לגניבת המגבות והחלוקים המפנקים, שנתפשת על ידי אורחים מסוימים כזכות טבעית ולא פשע. האם סגל העובדים ייאלץ לעבור הכשרה מיוחדת להתמודדות עם האורחים הזועמים שהמגבת "במקרה נפלה" לתוך התיק שלהם לפני עזיבת המלון? האם הצפצופים והמבוכה יהיו שווים את אובדן הלקוח, שעוד עשוי למהר ולכתוב ביקורת ארסית על האירוח שקיבל בבית המלון המדובר באיזו רשת חברתית או אתר שירותים, בלי לציין את העובדה שהכעס נובע מכך שנתפס?

וויליאם סרבין, סגן נשיא החברה שפיתחה את הפטנט, סיפר לניו יורק טיימס כי מחירי הכותנה הגבוהים דחפו לפיתוח המוצר. "מגבת שעלתה בשנה שעברה חמישה דולרים, יכולה לעלות היום שמונה-תשעה. בתי המלון רוצים להשגיח על הנכסים האלה".

בחוגי המלונאות בישראל מספרים שצ'יפ כזה כבר היה בשימוש במלונות בארץ לפני שנים אחדות עד שיצא משימוש. "נראה שכיום אנשים 'סוחבים' פחות. כמו כן המלונות לוקחים בחשבון שיש כמות מסוימת של מגבות שיש צורך להוסיף בכל שנה", אומר מלונאי. גם ברשת דן אמרו בתגובה כי לא ישקלו להתקין את הפיתוח הזה. נראה שתופעת גניבת מגבות במלונות אלו אינה מצדיקה השקעה בצורכי התגוננות מעין אלו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו