בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התרסקות טיסת אייר פראנס: הטייס יצא מתאו ברגעים המכריעים

דו"ח חקירת התקלה במטוס, שכל 228 נוסעיו נהרגו, קובע שהטייסים לא נהגו בהתאם להוראות ולא שמרו על מהירות הטיסה

תגובות

תקלה בחיישני המהירות הסיחה את דעתם של טייסי מטוס אייר פראנס בטיסה 447, שהתרסק ב-2009 באוקיינוס האטלנטי, והם לא שמו לב למערכות חיוניות אחרות, כך דיווח העיתון וול סטריט ג'ורנל.

ממצאי החקירה, שיפורסמו במלואם מחרתיים, צפויים להראות כי מהירות המטוס הואטה בצורה מסוכנת לאחר ניתוק הטייס האוטומטי. גורלו של המטוס הדו-מנועי, שהיה בדרכו מריו דה ז'ניירו לפאריס, נחרץ בתוך ארבע דקות בלבד, מאז הופעת האזהרה הראשונה על אחד הצגים ועד להתרסקותו באוקיינוס בין ברזיל לאפריקה. כל 228 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בו נספו.

השבועון הגרמני דר שפיגל מסר מצדו שמקורות המקורבים לחקירה חשפו כי מההקלטות בתיבה השחורה מתברר שהטייס, מארק דובואה, לא היה בתא הטייס כשהחלו הבעיות וכי הוא נחפז בחזרה למושבו. "הוא קרא בקול הוראות לשני טייסי המשנה כיצד להציל את המטוס", אמרו המקורות.

הדו"ח מציין כי הצוות לא נהג בהתאם להוראות הסטנדרטיות לשמירה על מהירות הטיסה ולא דאג לכך שהאיירבוס 330 יטוס ישר, כשנתקל במערבולת ובקרח בלתי צפוי בגובה 35,000 רגל.

בתחילת מאי הצליחו רובוטים תת-ימיים לחלץ את הקופסאות השחורות של המטוס מעומק של כ-4 ק"מ בים סרגאסו. לפני שבועיים פוענחו הנתונים ו-24 שעות לאחר מכן החלו השמועות, לפיהן ההתרסקות היתה ככל הנראה תוצאה של טעות אנוש ולא תקלה במטוס.

ואולם, גם אם היעדר הקברניט מתא הטייס תומך בהנחה שאירעה טעות אנוש, הנתונים כוללים רמזים שגם תגובת המטוס היתה תמוהה. אם יתאמתו הרמזים האלה, לחוקרים מצפות עדיין הפתעות בדרך לפתרון האסון.



שרידי מטוס אייר פראנס שנמצאו באוקיינוס האטלנטי ב-2009



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו