לרכוב על תנינים בחוות פליימוביל במלטה

חברת פליימוביל, המייצרת מדי חודש במלטה כשני מיליון דמויות זעירות, מנהלת פארק בו ילדי המקום יכולים ליהנות מדמויות פלסטיק בגודל טבעי. הילדים מרוצים

גרדיאן
לינדה ניילינד
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גרדיאן
לינדה ניילינד

אבירים הניצבים במרומי מצודה ביניימית, מעניקים ממד מיוחד לכניסה לפארק השעשועים של פליימוביל במלטה. דמויות של איכרים ושודדי ים בגודל טבעי מתנשאים מעל הילדים בחוות פליימוביל, שבה המבקרים יכולים הצעירים לרכוב על חזירים ותנינים ואף "לחלוב" פרות.

פארק-הנושא המקורי של חברת פליימוביל בעיר זירנדורף בבווריה, שבה שוכן המטה המרכזי שלה, גדול בהרבה מזה של מלטה, אבל הגרסה המלטזית פופולרית ביותר. "למלטה אין הרבה להציע לילדים", אומר נואל זארב, סוכן מכירות של פליימוביל באי הים תיכוני. ילדי המקום, לדבריו, מבקרים בפארק מדי יום.

ביקור של 45 דקות במפעל פליימוביל הסמוך, השני בגודלו, מהווה גם הוא מוקד משיכה למבקרים. במהלכו יכולים הילדים לגלות כיצד מייצרים את דמויות הפלסטיק שאורכן 7.5 ס"מ, והופכים אותן לנסיכות, פירטים, שוטרים, וסוכנים חשאיים. פליימוביל מייצרת מדי חודש במלטה כשני מיליון דמויות זעירות יצוקות בדייקנות, פי חמישה ממספרם הכולל של תושבי האי.

בתקופה שבה 80% מהצעצועים מיוצאים בסין, פליימוביל עמדה בעקשנות בסירובה להעביר את הייצור למזרח הרחוק. הלגה אלול, העומדת בראש פליימוביל במלטה, אומרת שהחברה שקלה את האפשרות לפני שמונה שנים, אך הגיעה למסקנה שהיתרון הכספי אינו מצדיק את הצעד, בין היתר משום ששוקי החברה נמצאים בעיקר באירופה. מאז, נרשמה עלייה בשכר העבודה בסין.

החברה הגרמנית גם מעדיפה להמשיך לייצר באירופה מתוך חרדה לאיכות מוצריה. בעלי החברה, הורסט ברנדשטטר, אמר פעם לעובדיו: "לו רציתי לייצר בסין, היה עליי לשבט את כולכם".

דמויות הפלסטיק הזעירות נולדו בשנות השבעים על רקע משבר האנרגיה ומאז עיצובן לא השתנה. ב-1974, שנה שבה גרמניה לא ידעה אבטלה ובמלטה הגיע שיעורה ל-20%, פתחה החברה את מפעלה באי. בשעתו, היה השכר הממוצע באי 10% מזה שהונהג בגרמניה, אבל היום הוא מהווה שליש עד חצי ממנו. כדי למשוך משקיעים, הציעה ממשלת מלטה הטבות לחברות זרות ושילמה בעבור השימוש המבנה שבו הוקם המפעל של פליימוביל. היום, מעסיקה החברה, השנייה בגודלה באי, 900 עובדים.

פליימוביל רואה את מוצריה בראש ובראשונה כמותג אירופי. "זהו צעצוע המדבר לתרבות האירופית", אומרת אלול. "אנחנו מוכרים בארה"ב ובקנדה, אבל שם קשה הרבה יותר להעביר את המסר שלנו".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ