בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גשר חדש לסן פרנסיסקו, תוצרת סין

נוסף על ייצור מוצרים זולים, עמלים פועלים סינים על בניית גשר ענק שיישלח באנייה לקליפורניה

תגובות

שנחאי. במתחם תעשייתי רחב-ידיים בעיר שנחאי שבסין עמלים מאות פועלים סינים על השלמת גשר סן פרנסיסקו-מפרץ אוקלנד. בחודש הבא יוטענו על ספינה ענקית ארבע היחידות האחרונות, מתוך יותר מ-24 יחידות פלדה ענקיות, ששטח הרגל של כל אחת מהן הוא כמחצית שטחו של מגרש כדורגל. יחידות אלה יישלחו באנייה לאוקלנד שבקליפורניה, מרחק של יותר מ-10,000 ק"מ משם.

מיזם זה הוא חלק מהתקדמותה של סין במעלה שרשרת הייצור, מצעצועים זולים לאייפדים ומטוסי נוסעים, בדרך להגשים את מטרתה להפוך למהנדס האזרחי של העולם. עבודת ההרכבה בקליפורניה והנחת משטח הבטון תיעשה בידי האמריקאים, אולם בניית משטחי הגשר והחומרים שמהם הורכבו הם מתוצרת סין. בכירים בקליפורניה אומרים כי המדינה חסכה יותר מ-400 מיליון דולרים בפנייתה לסין.

"הם יצרו בשבילנו גשר מרשים מאוד", אמר טוני אנזיאנו, מנהל הפרויקט במשרד התחבורה של קליפורניה, שעה שסייר לפני שבועות אחדים באתר ההרכבה שהקימה החברה הסינית, המשתרע על שטח של יותר משלושה קמ"ר. "לפני ארבע שנים היו כאן רק לוחות פלדה והרבה פרדסי תפוזים", אמר.

הגשר בקליפורניה אינו היחיד. חברות סיניות, המתבססות על המוניטין שרכשו בהקמת נמל התעופה הענק בבייג'ין וסכר שלושת הנהרות ההידרו-חשמלי העצום, נשכרו לבניית מכרות נחושת בקונגו, מסילות רכבת מהירה בברזיל ומתחמי דירות ענקיים בסעודיה.

בניו יורק לבדה קיבלו חברות סיניות חוזים לסייע בשיפוץ מערכת הרכבת התחתית וגשר אלכסנדר המילטון, העובר מעל לנהר הארלם, ואף בניית קו רכבות חדש מניו יורק צפונה, שתחנת המוצא שלו תהיה קרוב לאצטדיון קבוצת הבייסבול המקומית, ה"יאנקיז".

האיגודים המקצועיים של פועלי הפלדה האמריקאים מתחו ביקורת חריפה על חוזה גשר המפרץ, והאשימו את מדינת קליפורניה במסירת מקומות עבודה טובים לסינים ובהסתפקות ב"פלדה סינית ירודה". הם גם העלו שאלות על אודות הבטיחות והאיכות של התוצרת הסינית במיזמים בסדר גודל שכזה.

ואולם, המנהלים שהעניקו לסינים חוזים שמנים אומרים כי מערכות הביקורת שלהם מאשרות שהמיזם מתקדם כראוי בצורה בטיחותית. הם מציינים גם כי מאחר שהממשלה הסינית ניצבת בכל עוצמתה הפיננסית מאחורי תאגידי התעשייה שלה, מתקשות חברות מהמגזר הפרטי במקומות אחרים להתמודד עם היקף הפרויקטים והמחירים הזולים.

הגשר החדש במפרץ סן פרנסיסקו ייפתח לתנועה ב-2013 ויחליף את הגשר הנוכחי שנפגע ברעידת האדמה של 1989. מאחר שעלותו תהיה 7.2 מיליארד דולרים, הוא יהיה אחד המבנים היקרים ביותר שנבנו אי-פעם. בדיקות בטיחות סיסמית שכנעה את המדינה כי נחוץ להחליף את רובו ולהבטיח שיוכל לעמוד ברעידות אדמה.



גשר סן פרנסיסקו-מפרץ אוקלנד. הגשר החדש ייפתח ב-2013 ויחליף את הגשר הנוכחי שנפגע ברעידת אדמה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו