מבוכה בברזיל: השרידים שאותרו אינם של טיסת "אייר פראנס"

בכירים בצבא הברזילאי הודו כי מדובר בפסולת ימית ולא בשרידי טיסת 477 של חברת "אייר פראנס" שנעלמה באוקיאנוס האטלנטי

הארץ
שירות ""
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הארץ
שירות ""

גורמים בחיל האוויר הברזילאי הודו היום (שישי) כי השברים שנמצאו אתמול באוקיאנוס האטלנטי, ונחשבו לשרידי מטוס "אייר פראנס" שהיה בדרכו לצרפת, הם למעשה זבל ימי ואינם קשורים לנסיבות היעלמות טיסה מספר 477. "אנו מאשרים שלא מדובר בשרידים של המטוס", אמר רמון קרדוסו, קצין בצבא הברזילאי.

קרדוסו הסביר כי "מדובר בלוחות עץ, בהם עושים שימוש בתחבורה וגם במטוסים, אך על הטיסה לפאריס לא היו לוחות שכאלו". הוא הוסיף כי כתמי הנפט שהתגלו באוקיאנוס האטלנטי גם הם לא שייכים לטיסה, שכן כמות הנפט גדולה מזו שמטוס אחד יכול להפיק. קרדוסו סיכם כי "אף עדות מהטיסה לא נמצאה". בכך נפתחה שוב החקירה לנסיבות היעלמות טיסה מספר 477.

לפי ה"לה מונד" הצרפתי, בשלב זה של החקירה ברורות שתי עובדות: מהירות המטוס, שנעלם ב-31 במאי מעל דרום האוקיינוס האטלנטי, היתה "שגויה", ושרשרת אירועים הובילה להתפרקותו תוך כדי טיסה. כך עולה מהודעות שנשלחו מהמטוס אוטומטית בארבע הדקות האחרונות לטיסתו, בין 23:10 ל-23:14 לפי שעון סאו פאולו. הדברים פורסמו אתמול בעיתונים היוצאים בעיר.

בשעה 23:00 הודיע הטייס שהוא עובר באזור של מערבולות חזקות, בתוך ענני צבר טעונים חשמלית ורוחות עזות. תמונות לוויין מראות שמהירות הרוחות הגיעה ל-160 קמ"ש. הבעיות החלו בשעה 23:10, עם ניתוק הטייס האוטומטי. לא ידוע אם היתה זו יוזמה של צוות המטוס, או פעולה של מערכות הבטיחות. ניתוק כזה אמור להתרחש אוטומטית במקרה שמחשבי המטוס מאתרים תקלה חמורה.

באותה דקה התקבלה הודעה נוספת, לפיה ה"fly by wire", מערכת בקרי הטיסה החשמליים המפעילים את המאזנות והמדפים, עברה ל"מצב חלופי". בשעה 23:12 התקבלו שתי הודעות נוספות, על קריסת שני מכשירים המספקים נתונים בסיסיים על גובה הטיסה, מהירותה וכיוונה. בשעה 23:13 התקבלו הודעות המצביעות על תקלות חשמליות במחשב המרכזי ובמחשב המשני של המטוס. ההודעה האחרונה נשלחה בשעה 23:14. ההודעה היתה "מטוס במהירות אנכית": סימן לנפילה פתאומית של לחץ האוויר, היכולה להיות הסיבה להתפרקות המטוס באוויר או תוצאה שלו.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ