בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אוטובוס נגד הטרדות מיניות

19תגובות

גואטמלה. קווי אוטובוסים המיועדים לנשים בלבד החלו לפעול באחרונה בבירה גואטמלה סיטי, במטרה לצמצם את מספר ההטרדות והתקיפות שמהן סובלות נשים הנוסעות בתחבורה הציבורית. בשלב הראשון להפעלת המיזם, פועלים הקווים בשעות העומס בלבד, והם מיועדים לנשים בכל גיל ולילדים עד גיל שבע.

חברת האוטובוסים העירונית החלה להפעיל את הקווים במהלך החודש האחרון בעקבות מאבק שניהלה חברת הקונגרס זורי ריוס-מונט, למציאת פתרון לנשים החוששות לנסוע באוטובוסים ולהגברת האכיפה נגד עברייני מין.

לפי נתונים שפרסם איגוד המשתמשים בתחבורה הציבורית בגואטמלה, מתקבלות מדי שנה כ-500 תלונות על הטרדה מינית של נשים ונערות, והן מהוות יותר משליש מסך התלונות. "נשים זכאיות לנסיעה בטוחה, על פי החוק", אמר לואיס גומז, סגן נשיא חברת האוטובוסים העירונית "טראנס-אורבנו". לדבריו, "זו בושה שעלינו ליישם שיטה זו של הפרדה, אולם גברים לא העניקו לנשים באוטובוסים את הכבוד המגיע להן".

כמחצית משלושה מיליון וחצי התושבים בגואטמלה סיטי נוהגים לנסוע באוטובוס מדי יום. הם מסתכנים בפגיעה של תוקפים חמושים השודדים את הנוסעים לאור יום ופוגעים בנהגים. לנוכח הסכנות הרבות, זוכה הפעלת האוטובוסים המיועדים לנשים בלבד לתמיכה נרחבת. הנוסעות מעידות כי הן מרגישות בטוחות יותר, ומביעות תקווה שבקרוב ייסעו האוטובוסים הללו בכל שעות היום. "בהתחלה היו לנו ספקות, אולם המיזם התקבל בקרב רוב התושבים", אמר גומז.

מערך האוטובוסים בעיר מושתת על שיטת כרטיסים קנויים מראש, כדי שנהגים לא יחזיקו בכסף ויהוו מטרה נוחה לשודדים. כמו כן, בכל אוטובוס יש לחצני מצוקה, מצלמות אבטחה במעגל סגור ושומרים חמושים. אדלמירה פיגרואה, העובדת כאחות בבית חולים בגואטמלה סיטי, סיפרה כי היא מרגישה בטוחה יותר בקווים החדשים. "הנוסעים הגברים היו מטרידים אותי, והנהגים היו מנבלים את הפה ונוגעים בנשים שעברו לידם. היום אני מרגישה הרבה יותר טוב", אמרה פיגרואה.

אי-פי

הרעיון התקבל אמנם בהתלהבות ברחבי העיר, אך יצר גם בלבול בקרב הנוסעות. בין היתר, נשים מתלוננות על כך שאינן מורשות לנסוע עם בניהן, בני יותר משבע, לבית הספר. נוסעות אחרות אמרו שאינן רגילות לנסוע באוטובוס ללא ליווי בעליהן. גם בארגוני הנשים הביעו חוסר שביעות רצון מכך ששירות האוטובוסים עדיין אינו פועל בכל רחבי העיר, ולטענתן "אינו אמין". חברת הקונגרס ריוס-מונט, שהובילה את המערכה למען האוטובוסים המופרדים, מנסה כיום להקים שירות מוניות לנשים בלבד שיפעל בערים שונות במדינה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו