בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החלום המריא באיחור של 3 שנים

ה-787 "דרימליינר", מטוס העתיד של חברת בואינג שמבטיח להביא את נוסעיו רעננים יותר ליעד, נחנך היום לאחר שורת כשלים שעיכבו את השקתו

3תגובות

מטוס העתיד של יצרנית המטוסים בואינג, 787 "דרימליינר", המריא היום לטיסתו המסחרית הראשונה, שלוש שנים לאחר התכנון המקורי. את הטיסה ההיסטורית של המטוס, שעשוי מסיבי פחמן במקום אלומיניום ומצויד במנועים חדשים וצורה אווירודינאמית שונה ממתחריו, ביצעה חברת ANA היפאנית בקו טוקיו-הונג קונג.

השקתו של דרימליינר, שתוכננה במקור ל-2008, נדחתה בשל שורת כשלים שהתגלו לאורך השנים בטיסות הניסוי שערך - האחרון שבהם כשאש פרצה על סיפון המטוס בנובמבר 2010. בואינג מתהדרת בכך שהמטוס, ששני דגמיו יכולים לשאת בין 210-290 נוסעים, מציע את החלונות הכי גדולים בתעשייה ואת האוויר הלח והנקי ביותר - שילוב שלטענת החברה יגרום לנוסעים להגיע רעננים יותר ליעדם.

בשורה נוספת וחשובה לא פחות היא לחברות הטיסה המסחריות: הדרימליינר אמור לשפר ב-20% את צריכת הדלק הממוצעת למטוסים בגודלו. עובדה זו עשויה לעזור לחברות התעופה, שהוצאתן על הדלק היא המרכיב היקר ביותר בטיסה, ולשפר את נתוניהן הפיננסיים. עד כה הוזמנו יותר מ-800 מטוסי 787 בשווי כולל של 145 מיליארד דולר. אולם העיכוב הביא גם לביטול הזמנות רבות ופגיעה ביצרנית המטוסים.

ששת כרטיסי הטיסה למחלקת העסקים בטיסה הראשונה הוצעו במכירה פומבית ונמכרו במחיר  34,000 דולר - יותר מפי 13 מהמחיר הרגיל. אחד הזוכים, ג'ינו ברטוביו, זכה בכבוד לאחר שהקיש בטעות ספרה נוספת בהצעה שהגיש, אך הוא שמח למרות זאת. "אני לא חושב על הכסף, אלא רק על כך שאהיה חלק מההיסטוריה של התעופה", אמר לוול סטריט ג'ורנל".

רויטרס


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו