בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"צרפת תמשיך לייצר חשמל באמצעות אנרגיה גרעינית למרות האסון בפוקושימה"

כך אמרה אתמול השרה הצרפתייה לענייני סביבה, שהגיעה לביקור בישראל במטרה להרחיב את מעורבות ממשלתה בפיתוח הסביבתי

תגובות

צרפת אינה מתכוונת לשנות את מדיניות פיתוח האנרגיה הגרעינית שלה כמקור לייצור חשמל בעקבות האסון הגרעיני בפוקושימה ביפאן במארס האחרון. כך אמרה אתמול השרה הצרפתייה לענייני סביבה, תחבורה ושיכון, נטלי קוסיוסקו-מוריזה, שהגיעה לביקור בישראל. "ההתרחשות ביפאן לא מערערת על חשיבות השימוש באנרגיה גרעינית, בעיקר כמקור אנרגיה שאינו גורם לפליטת גזי חממה", ציינה השרה, "עם זאת, צריך ללמוד את לקחי האירוע. יזמנו דיון בעניין בכינוסי G8, ואנו תומכים בפעולות שמבצעת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

השרה הוסיפה כי צרפת מייצרת 80 אחוז מכמות החשמל שלה באמצעות אנרגיה גרעינית, תהליך ייצור שנבחן גם בישראל. לדבריה, ארצה בוחנת מחדש את כושר העמידה של כל הכורים שלה בפני תרחישי תקלות שונים ובכוונתה לפעול בהתאם לממצאי הבדיקות. האירוע בפוקושימה המחיש לדעתה את הצורך להשתמש בתכנון בטוח יותר של כורים, בין השאר באמצעות כורים מדור שלישי ורביעי שאמורים להיות עמידים יותר בפני תקלות. "ההתרחשות ביפאן הוכיחה את הצורך בשיפור יכולת ההתמודדות עם מצבי חירום ברמה הלאומית והבינלאומית", אמרה.

קוסיוסקו-מוריזה באה לישראל כדי לקדם את הגדלת מעורבות הממשלה הצרפתית בפיתוח תשתיות תחבורה, מים וסביבה. בכוונתה לבחון את ההשקעות בהקמת מתקני טיפול בפסולת ובייסוד מערכת תחבורה המונית בחיפה. מלבד זאת תבחן בביקורה את מעורבות צרפת בפרויקט תעלת הימים שתיסלל מים סוף לים המלח ונמצא באחריות הבנק העולמי.

אתמול השתתפה השתתפה השרה בכנס GO4EUROPE, העוסק ביצירת שיתופי פעולה עסקיים בין ישראל לבין מדינות אירופה. מלבד זאת, נפגשה עם שר התשתיות, עוזי לנדאו, ועם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, וביקרה במרכז לחינוך סביבתי שבאתר חיריה. שם הציגו לה מנהל איגוד ערים דן לתברואה, דורון ספיר, ויו"ר התאגיד הצרפתי ואוליה בישראל, אורי שטרקמן, פרויקט חדש שבמרכזו מיון ומיחזור מחצית מכמות הפסולת של גוש דן, והפיכת חלק גדול ממנה לדלק עבור התנורים של מפעל המלט נשר ברמלה. "הרשמתי מאוד מהתוכנית שהופכת דבר מה גדול ומכוער למשהו נהדר ובעל ערך חינוכי רב".

תאגיד ואוליה מעורב בשנים האחרונות גם בניהול אתר פסולת גדול מעבר לקו הירוק, המשרת בעיקר יישובים ישראליים. השרה הצרפתייה נזהרה מדברי ביקורת ישירים ביחס למעורבות התאגיד באזור.

פרויקט נוסף בישראל שבו מעורבת הממשלה הצרפתית הוא הקמת מערכת הסעת המונים בחיפה, שתתבסס על אוטובוסים מהירים ורבי-קיבולת. קוסיוסקו-מוריזה תשתתף היום במעמד חתימת הסכם לשיתוף פעולה בין החברה הממשלתית הצרפתית לתחבורה, SNCF, לבין חברת דן הישראלית, שנבחרה כזכיינית שתפעיל את מערכת האוטובוסים. "אנו תומכים בהרחבת המעורבות של החברה בישראל ומאמינים שהיא תעזור לה לפתח מערכת תחבורה בת קיימא".

קוסיוסקו-מוריזה תבקר היום ברשות הפלסטינית ותיפגש עם ראש הממשלה סלאם פיאד. היא תשתתף בחנוכת פרויקט להפעלת צנרת מים שצרפת סייעה בהקמתו. מלבד זאת תבקר בעיר הפלסטינית החדשה אל-רוואבי, שאותה הגדירה כ"ניסיון להקים עיר בת-קיימא". אתמול נדרשה השרה להתייחס גם לתמיכת צרפת בהחלטה לצרף את הרשות הפלסטינית לארגון אונסק"ו. לדבריה, עמדתה של צרפת תואמת את העמדה שהציג הנשיא סרקוזי בעצרת האו"ם לפני כחודשיים, שבה הציגו הפלסטינים את בקשתם לקבל הכרה כמדינה. צרפת לא תמכה במהלך זה למרות עמדתה העקרונית בעד מדינה פלסטינית. לדברי השרה, הצרפתים סברו שהפלסטינים צריכים להמתין עם הבקשה להצטרף לאונסק"ו, אולם לאחר שעמדתם לא התקבלה הם החליטו לתמוך בבקשה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו