בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איטליה: 2 גופות נוספות התגלו באונייה שטבעה, נמשכים המאמצים לאתר נעדרים

אחד מקציני הספינה "קוסטה קונקורדיה" חולץ בעזרת מסוק לאחר 36 שעות. הקברניט שנעצר בחשד להריגה: היינו האחרונים שעזבו את הספינה

תגובות

צוותי חילוץ שסרקו הערב (ראשון) את הספינה "קוסטה קונקורדיה", שטבעה שלשום בסמוך לחופי איטליה, מצאו בה שתי גופות נוספות. כוחות החילוץ מנסים הערב לאתר 17 נעדרים נוספים. מוקדם יותר היום חולץ מהספינה אחד מאנשי הצוות, שהיה לכוד במשך כ-40 שעות.

המחלצים שסרקו את הספינה מצאו את גופותיהם של שני הגברים כאשר הן לכודות בנקודת מפגש לפינוי על גבי כלי השיט. בכך עלה מניין ההרוגים באסון לחמישה. מספר שעות בטרם התגלו הגופות הצליחו כוחות החילות לאתר את מאוריציו ג'ימפטרוני, אחד מקציני הספינה. מאוריציו אותר לאחר שכבאים שסרקו את הספינה שמעו רעשים מאזור שהוצף חלקית. לאחר מכן, הקצין שנפצע ברגליו, חולץ באמצעות מסוק. "קיוויתי כל הזמן שיחלצו אותי. חייתי בתוך סיוט שנמשך 36 שעות", אמר לאחר שחולץ.

אתמול חולצו מחדרם בני זוג מדרום קוריאה, שהיו לכודים בחדרם כיממה מתחילת האסון. כ-40 בני אדם עדיין מוגדרים כנעדרים. משרד החוץ מסר כי ידוע על שבעה ישראלים, ככל הנראה שלושה זוגות וילדה, שהיו על הספינה וניצלו.

חילוץ הקצין האיטלקי מהספינה

אוניית הפאר "קוסטה קונקורדיה" שנשאה אלפי נוסעים על סיפונה עלתה על שרטון מול חוף איטליה ביום שישי בלילה. על פי הערכות שונות, האונייה, שאורכה 290 מטרים, פגעה בשונית, ומעוצמת ההתנגשות נפער בקע באורך 50 מטרים בצדה השמאלי. שלושה בני אדם מתו באסון" שניים מההרוגים הם צרפתים, ואחד פרואני.

קברניט הספינה, פרנססקו שטינו, טען היום כי הוא ואנשי צוותו היו האחרונים שעזבו את כלי השיט. גילוי הניצולים על גבי הספינה מפריך כמובן את טענותיו. שטינו נלקח אתמול למעצר לאחר שחולץ ונחקר בידי המשטרה, במטרה להבין את הסיבות לתאונה. הוא צפוי להיות מואשם במספר מקרים של הריגה ובגרימת אסון. אחת ההערכות היא כי הספינה התקרבה לאי כדי להצדיע לתיירים שהתכנסו בנמל כדי לצפות בה. לדברי ראש העיר ג'יליו, סרג'יו אורטלי, "הרבה אוניות עוברות ליד ג'יליו כדי להצדיע לתושבי האי בצפירה. לצפות באונייה מהיבשה הוא מחזה מרהיב. "הפעם", הוסיף, "העניינים השתבשו".

אי-אף-פי

אתמול סיפר לוצ'אנו קסטרו, אחד הנוסעים, לתקשורת האיטלקית על רגעי האימה הראשונים: "סעדנו ארוחת ערב כשפתאום כבו האורות. היה נדמה שהאונייה פגעה במשהו ואז שמענו חבטה חזקה וכל הדברים נפלו לרצפה. רב החובל דיבר מיד ברמקולים ואמר שיש בעיה בחשמל של האונייה, אבל זה נשמע מוזר כי האונייה החלה כמעט מיד לנטות על צדה".

קסטרו הוסיף כי "הכוסות פשוט החליקו ונפלו מהשולחן. אז נאמר לנו לחגור חגורות הצלה וללכת לסירות ההצלה רק ליתר ביטחון, אבל היתה על האונייה פאניקה גדולה ואפשר היה לראות אותה על הפנים של האנשים, במיוחד אלה שהיו עם משפחות וילדים. כעבור כמה דקות נשמעו שבע שריקות שפירושן שכולם חייבים להיכנס לסירות ההצלה".

האסון אירע בתשע בלילה (לפי שעון מקומי), שעתיים אחרי ש"קוסטה קונקורדיה", אחת האוניות הגדולות בצי של חברת Costa Cruises שבבעלות מיקי אריסון, יצאה מנמל צ'יויטווקיה, בדרכה לסאבונה, תחנתה הראשונה בהפלגה בת שבעה ימים בים התיכון. חברת Costa Cruises אישרה כי על סיפון האונייה היו 3,206 נוסעים, רובם אירופים, ו-1,000 אנשי צוות. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו