בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חשש גם מאסון אקולוגי

תגובות

כלי התקשורת באיטליה עסקו אתמול בשאלה כיצד ייתכן שספינת פאר המצוידת במיטב השכלולים הממחושבים, שוקעת לה כך מול החוף בים שקט. כדי לענות על שאלות אלה הקימה המדינה ועדת חקירה שעליה הודיע פיליפו מאריני, בכיר ברשות הנמלים. מאריני ביקש להדגיש עם זאת, שמרגע שהתקבלה קריאת המצוקה הראשונה, נכנסו כוחות ההצלה מיד לפעולה וחילצו את אלפי הנוסעים המבוהלים מהספינה הטובעת בתנאי חשיכה בעזרת סירות ומסוקים.

מעבר לטרגדיה האנושית המסעירה את המדינה, חרדים באיטליה גם מפני אסון אקולוגי. בטן האונייה מלאה ב-2,380 טונות של דלק, שאותו צריך לשאוב כדי למנוע את זיהומם של חופי טוסקנה וליגוריה. אבל ביצוע פעולה זו עלול לערער עוד את הספינה, המוטלת עתה על צדה. חברה הולנדית כבר הודיעה שתשאב את הדלק, אולם העבודה תחל רק לאחר ההכרזה על סיום החילוץ.

"באיטליה של האלף השלישי לא מתים רק ממפולות בוץ ושיטפונות, אלא גם טובעים בים ההומה ביותר בעולם", כתב אתמול העיתון לה סטמפה במאמר מערכת נוקב. "נקווה שההשלכות השליליות של האסון על הסביבה יוגבלו לפגיעה בקרקעית הים ושאלפיים טונות ויותר של דלק לא יישפכו לים ויגזרו בכך שנים של כלייה על המערכת האקולוגית של האי ג'יליו". דומה שהפולמוס בשאלת שיט ספינות הפאר סמוך לשכיות החמדה בחופי איטליה רק מתחיל.

רויטרס


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו