בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האונייה שטבעה: הופסקו החיפושים למרות ש-16 נעדרים

פעולות החילוץ הושעו לאחר ש"קוסטה קונקורדיה" החלה לשקוע במהירות. מנכ"ל חברת הספנות: הקברניט סטה ממסלול השיט ללא אישור

תגובות

החיפושים אחר ניצולי תאונת אוניית התענוגות שטבעה מול חופי איטליה הופסקו היום (שני), לאחר שהאונייה "קוסטה קונקורדיה" החלה לשקוע במהירות רבה יותר וזווית נטייתה על צידה חדה יותר. מצוות החילוץ נמסר כי הם ממתינים לראות האם יוכלו לחדש את המבצע, בהתאם לעוצמת הגלים ולתנאי מזג האוויר. עם זאת, מסוקים רבים עדיין חגים באוויר מעל לאזור האסון.

מספר ההרוגים בתאונה עלה לפנות בוקר לשישה, לאחר שנמצאה גופת גבר בחלקה של האונייה שעדיין נמצא מעל פני המים. צוותי החילוץ שבמקום מסרו כי שישה עשר בני אדם עדיין נעדרים.

במסיבת עיתונאים שערכה היום חברת Costa Cruises אמר מנכ"ל החברה, פייר לואיג'י פושי, כי התאונה נגרמה כתוצאה מטעות של קברניט האונייה פרנססקו שטינו. לדבריו, לכל אונייה של החברה יש מסלול מתוכנן מראש. "הקפטן סטה מהמסלול, באופן שלא אושר על ידי 'קוסטה' ולא דווח לה", אמר. הוא הוסיף כי החברה עומדת לצד הקברניט ותעניק לו סיוע משפטי, אולם היא מתנערת ממעשיו.

רויטרס

עשו לנו לייק לקבלת מיטב הכתבות מהעולם ישירות לפייסבוק שלכם

מנכ"ל החברה הוסיף כי האונייה עברה בדיקות טכניות שנתיות, והוסיף כי החברה ממקדת כרגע את מאמציה בשלומם של הנוסעים ואנשי הצוות, ובמניעת דליפת דלק מהאונייה השוקעת. לדבריו, "אין סימנים לדליפה, אולם אנחנו נשארים בכוננות למקרה שמזג האוויר יחמיר ויתעורר חשש לזיהום". בטן האונייה מלאה ב-2,380 טונות של דלק, שאותו צריך לשאוב כדי למנוע את זיהום החופים, אולם ביצוע פעולה זו עלול לערער עוד את האונייה, המוטלת עתה על צדה. חברה הולנדית כבר הודיעה שתשאב את הדלק, אולם העבודה תחל רק לאחר ההכרזה על סיום החילוץ.

אי–פי

קברניט האונייה טען אתמול כי הוא ואנשי צוותו היו האחרונים שעזבו את כלי השיט. גילוי הניצולים על גבי האונייה מפריך כמובן את טענותיו. שטינו נלקח שלשום למעצר לאחר שחולץ ונחקר בידי המשטרה, במטרה להבין את הסיבות לתאונה. הוא צפוי להיות מואשם במספר מקרים של הריגה ובגרימת אסון.

אתמול חולץ מאנשי הצוות של האונייה, שהיה לכוד בה במשך כ-40 שעות. מאוריציו ג'ימפטרוני, אחד מקציני האונייה, אותר לאחר שכבאים שסרקו את האונייה שמעו רעשים מאזור שהוצף חלקית. לאחר מכן, הקצין שנפצע ברגליו, חולץ באמצעות מסוק. "קיוויתי כל הזמן שיחלצו אותי. חייתי בתוך סיוט שנמשך 36 שעות", אמר לאחר שחולץ.

אוניית הפאר "קוסטה קונקורדיה" שנשאה אלפי נוסעים על סיפונה עלתה על שרטון מול חוף איטליה ביום שישי בלילה. על פי הערכות שונות, האונייה, שאורכה 290 מטרים, פגעה בשונית, ומעוצמת ההתנגשות נפער בקע באורך 50 מטרים בצדה השמאלי. אחת ההערכות היא כי האונייה התקרבה לאי כדי להצדיע לתיירים שהתכנסו בנמל כדי לצפות בה. האסון אירע שעתיים אחרי ש"קוסטה קונקורדיה", אחת האוניות הגדולות בצי של חברת Costa Cruises שבבעלות מיקי אריסון, יצאה מנמל צ'יויטווקיה, בדרכה לסאבונה, תחנתה הראשונה בהפלגה בת שבעה ימים בים התיכון. חברת Costa Cruises אישרה כי על סיפון האונייה היו 3,206 נוסעים, רובם אירופים, ו-1,000 אנשי צוות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו