בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כך הרג הדגם האחרון של ב.מ.וו 114 אנשים

יצרנית מכוניות היוקרה קנתה במהלך פרסומי שגרתי שם של מערכת מזג אוויר; הבעיה היחידה היא שהמערכת הפכה לאחד מגלי הקור הקטלניים שידעה אירופה

3תגובות

מהלך פרסומי שגרתי של יצרנית מכוניות היוקרה BMW הפך בימים האחרונים למבוכה גדולה. בהתאם למנהג נפוץ בגרמניה, שילמה BMW מראש כדי לקרוא למערכת מזג האוויר החורפית על שם "קופר" - אחד מדגמיה. אך רצה הגורל ומערכת מזג האוויר הפכה לגל קור קיצוני ונדיר שגבה עד כה את חייהם של 114 בני אדם ברחבי אירופה.

בעלי אמצעים בגרמניה קונים באופן מסורתי את הזכות לכנות מצבי מזג אוויר בשם פירסומי או על שם יקיריהם. לשם המחשה חזית קרה יכולה להיקרא בשידור התחזית בשם "החזית הקרה הלמוט", או במקרה הנוכחי, "החזית הקרה קופר".

BMW קנתה מראש את הזכויות על השם של גל הקור הנוכחי, במחווה לדגם האחרון של מכונית המיני קופר ותמורת סכום של 299 יורו. אך לרוע מזלה של החברה, נושאת עימה החזית הקרה "קופר" את תנאי מזג האוויר הקיצוניים ביותר שידעה היבשת מזה שנים, כשבאזורים מסוימים ירדו הטמפרטורות לשפל של 33 מעלות צלזיוס מתחת לאפס.

בלומברג

מכירת בעלות על שמות מצבי מזג-אוויר היא מסורת ותיקה בגרמניה שהחלה בשנת 1954, כאשר סטודנטית צעירה במכון המטאורולוגי של ברלין הגתה את הרעיון במטרה לפשט את שיטת המעקב אחר מערכות מזג אוויר. במרוצת השנים הפכה הסטודנטית, קרלה ווגר, לחזאית ראשית ברשת השידור הגרמנית ZDF, ואף הציעה לתת שמות של בנים למערכות לחץ גבוה ושמות של בנות למערכות לחץ נמוך.

במהלך נובמבר 2002, פתח המכון המטאורולוגי של ברלין בתוכנית "אמץ מערבולת" (או ציר) שאפשרה לציבור להמציא שם "או לאמץ שם קיים" תמורת תשלום. מערכות לחץ נמוך עולות פחות מאשר מערכות לחץ גבוה מאחר והן נפוצות יותר. הכסף שמתקבל נועד למימון מרכז המעקב של הסטודנטים בתחנת החיזוי שבעיר דלהם ליד ברלין.

דובר BMW התייחס לפרסום הגרוע למדי שקיבלה היצרנית ואמר כי החברה אכן שילמה עבור שני שמות של מערכות לחץ גבוה, אך מועד הפרסום לא היה בשליטתה. "הבחירה לא הייתה מכוונת ואין לדעת לעולם מה יביא עימו מזג האוויר. הקורבנות הרבים שגבה גל הקור, על כל ההשלכות הטרגיות שלו, מצערים אותנו מאוד", אמר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו