בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

איסטווד וקרייזלר "מודים לאובמה" בסופרבול

יצרנית הרכב שניצלה הודות להלוואות ענק מהממשל השיבה טובה בפרסומת מלאת פאתוס, נאום עידוד לאומה במשבר כלכלי: "אמריקה עולה למחצית השנייה, העולם ישמע את שאגת מנועינו"

4תגובות

בין פרסומות הסופרבול בליל אמש, שריכזו לא פחות עניין מהמשחק עצמו, בלטה במיוחד הפרסומת של יצרנית המכוניות האמריקאית קרייזלר. החברה הוותיקה שכרה את שירותיו של השחקן האגדי קלינט איסטווד ויצרה פרסומת חריגה, שהעבירה מסר פוליטי יותר משקידמה מכירת מכוניות. בארה"ב אף הגדירו אותה "מתנת הודיה לנשיא אובמה".

בפרסומת שהיתה האחרונה ששודרה בהפסקת המשחק הנצפה ביותר באמריקה, שהפגיש את הניו אינגלנד פטריוטס והניו יורק ג'איינטס, מדבר הכוכב זוכה האוסקר לקהל האמריקאי כמאמן פוטבול שנושא את נאום המחצית, בו הוא מעודד את קבוצתו לעבוד יחד כדי לנצח במחצית השנייה.

"זו מחצית. שתי הקבוצות בחדרי ההלבשה, חושבות מה הן יכולות לעשות כדי לנצח את המשחק במחצית השנייה. זו גם מחצית באמריקה. לאנשים אין עבודה והם כואבים. והם כולם תוהים, מה עליהם לעשות כדי לבצע קאמבק. וכולנו מפחדים, כי זה לא משחק. האנשים בדטרויט יודעים על כך משהו. הם כמעט איבדו הכל. אך כולנו עמדנו יחד, ועתה עיר המכוניות נלחמת שוב", אומר איסטווד בתחילת הפרסומת, וממשיך.

"ראיתי הרבה בעידנים קשים, עברתי הרבה מורדות בחיי. וגם זמנים בהם לא הבנו אחד את השני. לפעמים היה נדמה כי איבדנו את ליבנו. כשערפל הפילוג, הסכסוך והאשמה עשו את עבודתם קשה לראות מה מונח לפנינו. אך אחרי הקושי, כולנו התאחדנו סביב מה שנכון, ונהגנו כאחד. כי זה מה שאנו עושים. מצאנו דרכים להתגבר על תקופות קשות, ואם איננו יכולים למצוא דרך, נסלול אותה. כל מה שחשוב כעת הוא מה שעוד לפנינו. איך אנו מגיחים מאחור? איך אנו מתאחדים? ואיך ננצח? דטרויט מראה לנו שזה אפשרי, ומה שנכון לגביה נכון לגבי כולנו. אי אפשר להפיל את המדינה הזו לקרשים באגרוף אחד. אנחנו עומדים שוב מיד, וכשאנו עושים זאת, העולם ישמע את שאגת מנועינו. כן, זו המחצית באמריקה. והמחצית השנייה שלנו עומדת להתחיל".

הפרסומת המדוברת של קרייזלר

שמה של המפרסמת, קרייזלר, לא הוזכר כלל בפרסומת, אולם המסר הברור שעלה ממנה הוא כי הצלחתה להתאושש מהמשבר הכלכלי יכול לשמש דוגמה לארה"ב, שעדיין נאבקת עם אחוזי אבטלה גבוהים ואחוזי צמיחה נמוכים. הפרסומת, כמו גם הופעתו של איסטווד, זכתה להדים חיוביים ביותר בטוויטר. הפרסומת, ששתי דקות שידורה עלו לענקית המכוניות 14 מיליון דולר, היתה הפעם השנייה ברציפות בה קרייזלר שידרה פרסומת לא שגרתית בסופרבול.

בשנה שעברה היא שכרה את שרותיו של הראפר אמינם, וטבעה את הסלוגן – "מיובא מדטרויט" – סיסמה שליווה גם את הפרסומת הנוכחית. הפרסומת הקודמת זכתה ליותר מ-21 מיליון צפיות ביוטיוב, ומנהלי קרייזלר טוענים שהיא עזרה בהעלאת מכירות מותגי החברה בארה"ב כולל ג'יפ, דודג', משאיות ראם וקרייזלר ב-24%.

הפרסומת של אמינם

קרייזלר, המהווה את יצרנית הרכב השלישית בגודלה באמריקה עמדה ב-2009 תחת איום פירוק בטרם חולצה על ידי ממשל אובמה, שהעניק לה הלוואות בסכום כולל של 12.5 מיליארד דולר. היא עברה הליך של פשיטת רגל שהשאיר אותה תחת בעלותה של חברת פיאט האיטלקית. המחזיקה ב-58.5% מהמניות.

החברה שמעסיקה את מספר העובדים הגדול ביותר בתעשיית הרכב דטרויט, דיווחה בשבוע שעבר כי היא סיימה את 2011 ברווח – לראשונה מאז 2005. סרג'יו מרצ'יונה, מנכ"ל פיאט וקרייזלר שהה בלאס וגאס בעת הקרנת המשחק וזכה לתשואות רמות מבאי ועידה בה השתתף בעת שידור הפרסומת.

מבדיקות שנערכו על ידי מכוני מחקר תקשורתיים התברר כי הפרסומת היתה השלישית הכי מדוברת מבין פרסומות הסופרבול והמדוברת ביותר מבין אלו ששידרו תשע חברות מכוניות שונות.

יועציו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה אהבו גם הם את הפרסומת המעניקה למעשה גיבוי לפעולות בהן נקט להצלת תעשיית המכוניות האמריקאית. דיוויד אקסלרוד, יועץ בכיר לקמפיין הבחירות של הנשיא, צייץ כי מדובר "פרסומת משכנעת". ראש אגף התקשורת בבית הלבן דן פייפר צייץ: "הצלת תעשיית הרכב באמריקה: משהו שאמינם וקלינט איסטווד יכולים להסכים עליו".

בימים אלה עדיין ממתינה חברת קרייזלר שמשרד האנרגיה בממשל אובמה יאשר לה הלוואה בגובה של 3.5 מיליארד דולר לצורך פיתוח מכוניות חסכניות בדלק. גילברטו ראניירי, דובר החברה הגיב לטענות כי הפרסומת היא מתנת תודה לממשל אובמה. "הפרסומת מדברת בעד עצמה", אמר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו