בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נוסעי הסאבווי יתבקשו להישאר רעבים

הצעת חוק חדשה שמסעירה את תושבי ניו יורק מבקשת לאסור על אכילה ברכבת התחתית, כדי להילחם בעכברושים שחומדים את השאריות

10תגובות

ג'וזף לוטה, היושב ראש החדש של רשות התעבורה המטרופולינית של ניו יורק, ידע ככל הנראה מתי להתחיל בתפקיד. זמן קצר אחרי שנכנס למשרדו בנובמבר הוא מוצא את עצמו במרכז אחד הוויכוחים הערים ביותר בעיר על איכות החיים בה, או לפחות איכות החיים מתחת לרחובותיה, ברכבת התחתית. זאת, לאחר שסנאטור מקומי הציע לאסור על הנוסעים לאכול בזמן הנסיעה בסאבווי, ובכך להפחית את הזיהום בתחנות - שהעכברושים מתרבים בהן ו"חוגגים" על הפירורים.

הצעתו של הסנאטור ביל פרקינס, תושב הארלם, ולפיה יוטל קנס של עד 250 דולר על מי שייתפס אוכל ברכבת התחתית - הפכה לשיחת היום בעיר. בעיית העכברושים היא אתגר קשה לרשות התעבורה, שסובלת ממחסור בכספים כרוני ובעובדי ניקיון. בספטמבר אף פתחו כמה מעובדי התעבורה במסע פרסום שהכריז ש"לניו יורקים מגיעה רכבת תחתית בלי עכברושים". עורך הדין ג'ין רוסיאנוף, החבר באגודת ה"Staphangers" ("הנוסעים בדוחק", אלו שנוסעים בעמידה ברכבת בשל הצפיפות), אמר כי בסקר שנערך לאחרונה ציינו נוסעים שראו עכברושים באחד מתוך עשרה רציפים. "אין הרגשה שהאנשים הממונים על המערכת אכן עושים משהו", הוסיף.

זה לא תחום חדש ליו"ר החדש לוטה, הידוע כ"צאר העכברושים" עוד מתקופת כהונתו כסגנו של ראש העיר רודולף ג'וליאני. אז זכה לתואר המכובד בשל מאמציו להגביר את המודעות לבעיית המכרסמים. כעת, כשהתבקש להגיב על ההצעה לאיסור האכילה כאמצעי להפחתת מספר העכברושים - אמר לוטה שלא יתמוך בזה בשום אופן.

רויטרס

הסיבה, סיפר, נעוצה בחוויותיו בנסיעה בסאבווי בעבר. בראיון שנערך אתו סיפר לוטה כי ראה ילדים רבים אוכלים בבקרים ברכבות, ושאינו רוצה "למנוע מהם את הזמן היחיד שבו הם מקבלים אוכל". לדבריו, "ההצעת פוגעת קשות בקהילות מיעוטים". אבל היו מי שקשרו זאת דווקא ליריבות קודמת בינו ובין מגיש הצעת החוק, לאחר שהשניים פעלו בעבר במשותף נגד בעיית המכרסמים. יוזם החוק פרקינס סיפר אמנם כי לוטה סייע לו, אך לוטה עצמו לא שפע שבחים בדבריו על עמיתו. "הרעיון שעבדנו יחד בעבר רחוק מהמציאות. למרות שהוא מחוקק, הוא לא עושה דבר, רק מדבר ומדבר".

כך או כך, הנוסעים בניו יורק היו ספקנים ביחס ליעילותה של הצעת החוק. הנוסע צ'ארלס קאנינגהם, שנשא משולש פיצה בתחנת הרכבת ברחוב 42 פינת השדרה השמינית, ציין אמנם כי לא אכל אותו בזמן הנסיעה, אבל אמר שיתנגד להצעת החוק. לדבריו, הוא אינו פוסל אפשרות שיום אחד עוד ירצה "לאכול שקית חטיפי שוקולד" במהלך נסיעה. הנוסעת טניה וילסון, שהיתה בדרכה לבקר את אמה, ובידה ארבעה מאפים, אמרה כי לא ניתן יהיה לאכוף אותו. "איך אפשר בכלל לאלץ אנשים לציית לאיסור כזה?", שאלה. היא ציינה עם זאת כי בעיר מגוריה, וושינגטון, אכן הוטל איסור על אכילה בזמן הנסיעה ברכבת, ומאז, אמרה, "העיר הרבה יותר נקייה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו