בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דייט ראשון, אחרי עשרות שנות נישואין

אתר היכרויות פופולרי בארה"ב יציע דייטים מקוריים לזוגות שרוצים להציל את הקשר

תגובות

כשייסדו את אתר ההיכרויות HowAboutWe, קיוו בריאן שכטר ואהרון שילדקראוט, אנשי עסקים מניו יורק, כי בעזרתו ימצאו בנות זוג. למרות הצלחת האתר, התברר בתוך זמן קצר לשני היזמים כי פרדוקס מסחרי טמון בהפעלתו: ככל שהוא מסייע ללקוחות למצוא אהבה מהר יותר, כך הם עוזבים אותו ומפסיקים לשלם. לפיכך החליטו השניים להרחיב את קהל היעד שלהם, שעד עתה היה מורכב מרווקים ורווקות בלבד, גם לזוגות הנמצאים במערכת יחסים ארוכה, בתקווה שאלה ישתמשו בו במשך שנים רבות. השירות החדש נועד לסייע לזוגות, נשואים ולא נשואים, לשמור על רעננות הקשר, ובכך "לאפשר להם להישאר מאוהבים".

מאז 2010 מזמין האתר את משתמשיו להציע רעיונות מקוריים לדייטים. היוזמה זכתה להצלחה רבה ונענתה ביותר מ-700 אלף הצעות. בין הרעיונות שהועלו: טיול משותף ברכיבה על אופנועים, צפייה ב"מסע בין כוכבים", התכרבלות בגשם, וגם מפגש במקום ציבורי בעיניים מכוסות והחלטה על דייט נוסף רק על סמך טון הדיבור של זה שמולך.

בניסיון להגדיל את הרווחים ניסו שכטר ושילדקראוט לשבור את הנוסחה המקובלת של אתרי ההיכרויות. "מה אם האתר לא יסתפק במציאת אהבה למשתמשים?", מספר שכטר, "מה אם הוא יעזור להם לשמור על רעננות מערכת היחסים עם שותפם לחיים באמצעות יציאה לדייטים, הפתעות והתחדשות?". את התשובה לשאלות האלה הם ישיקו בהמשך השנה באתר שפונה לאנשים הנמצאים בזוגיות רצינית, ובו רעיונות וכלים שיסייעו לזוגות לצאת מהשגרה. ההיגיון העסקי ברור: כסף רב טמון בארגון דייטים ל-50 שנות זוגיות, במקום לשישה עד 12 חודשים - משך המינוי הממוצע של רווקים ורווקות באתר HowAboutWe.

רויטרס

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות ישירות לפייסבוקש שלכם

השניים, מורים בהכשרתם, אומרים כי השליחות שלהם עמוקה יותר. הם מאמינים שדייטים - מפתיעים, סקסיים ומחדשים - הם מה שדרוש כדי שמוסד הנישואין ישרוד בתקופה שבה רבים כבר אינם רואים בו הכרח. "אנחנו רוצים לבנות מוצר שיעזור לאנשים למצוא אהבה ולאחר מכן לשמר אותה, ואני חושב שהשימור הוא החלק היותר קשה", אומר שכטר, "המטרה היא למצוא דרך להוריד את שיעור הגירושין ולגרום לאנשים להרגיש שהזוגיות שלהם עונה על הציפיות שלהם".

מכיוון ששכטר ושילדקראוט מעולם לא נישאו, הם הבינו שעליהם לחקור את מוסד הנישואין לפני שיבקשו לחדשו. במחקר שהזמינו, שבו נערכו ראיונות עם זוגות שנמצאים במערכת יחסים ארוכת טווח, נותחו הגורמים שמובילים לירידה בהתלהבות שבאה לידי ביטוי בתחילת הקשר. בין היתר נמצא כי משכנתה, ילדים וניהול תקציב משפחתי מכלים את כוחותיהם של בני הזוג, שמשתנים, ומחפשים את מה שבטוח ולא את מה שמרענן.

האתר החדש יציע כלים להתמודד עם סוגי המחסומים שאותרו בקרב הזוגות שהשתתפו במחקר. למשל, כדי לשבור את השגרה שבנישואין, יציע האתר חבילות שיאפשרו בהקלקה אחת להזמין מונית, כרטיסים לתיאטרון ושולחן שקט במסעדה איטלקית. כדי להתגבר על חששות לוגיסטיים, ייתכן שהאתר יציע לבני הזוג גם בייביסיטר, ויאפשר לבעלים עצלים לשלוח לבנות זוגם הזמנות חגיגיות לדייט.

בשיחה עם השניים ניכר כי יש גם ממד אישי ביוזמה. הם הקימו את אתר ההיכרויות כשהיו רווקים ורצו להכיר בנות זוג. מאז, שניהם מצאו בנות זוג ונהנים מזוגיות יציבה. אולי הם פשוט רוצים לשפר את מוסד הנישואין לפני שיקבלו על עצמם את הנדרים הכרוכים בו.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו