בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סמלי המחאה על רצח מרטין: סוכריות סקיטלס וקפוצ'ון

הנער השחור נורה למוות בזמן שלבש קופוצ'ון ונשא שקית עם הסוכריות; ישנם הטוענים כי חברת הממתקים מרוויחה מהטרגדיה, ועליה לתרום את הרווחים למשפחתו

תגובות

הסוכריות האמריקאיות סקיטלס הפכו כעת לדבר החם בארה"ב, לאחר שטרייבון מרטין, שנורה למוות בפברואר, נמצא כשהוא נושא אך ורק שקית של הסוכריות ובקבוק שתייה. מאז, הפכו הסקיטלס לחלק בלתי נפרד מתנועת המחאה שהתעוררה סביב התקרית. כמו הסווטשרט קפוצ'ון שלבש מרטין כשנורה, הסוכריות הפכו לאייקון תרבותי - סמל לאי צדק גזעי.

רשון קולינס, הבעלים של חברת הטי-שירטים דיסקריטלי גריק, החל לצרף חפיסת סקיטלס לכל משלוח שהוא מכין. בספלמן קולג', מכללת נשים באטלנטה, אגודת הסטודנטים רוכשת סוכריות סקיטלס בסיטונות ומשווקת אותם מחדש בחצי דולר לשקית במטרה לגייס כסף בשביל משפחת מרטין. הסוכריות נערמו לאנדרטאות זיכרון מאולתרות, נתחבו לכיסי אלפי המפגינים למען מרטין, ונשלחו למשטרת סנפורד בפלורידה במחאה על כך שהיורה לא נעצר.

עשו לנו לייק וקבלו את חדשות ועדכונים ישירות לפייסבוק שלכם

במשרדי חברת ריגלי, המייצרת את סוכריות הסקיטלס, הפרסום החדש של הסוכריות הפך למשבר שיווקי המאיים לפגוע בחברה, גם כאשר מכירות המוצר עולות. "אנחנו מקבלים הנחיות איך להתמודד כשמישהו מת לאחר שאכל את המוצר שלך, אך אני לא חושבת שמישהו עבר משהו כזה עד כה", אומרת בת גלנט, מרצה לשיווק באוניברסיטת ליהיי שעבדה כמנהלת מותג בחברות כמו נביסקו וקריולה. בינתיים, ריגלי בחרה לפרסם רק הצהרה שקטה על המוצר, ואמרה כי החברה התעצבה לשמוע על התקרית ומרגישה כי "בלתי הולם להתערב או לומר משהו נוסף בעניין, כיוון שאיננו רוצים שפעולותינו יתפרשו כניסיון לרווח מסחרי מהטרגדיה הזו". דוברת החברה לא מסרה תגובה על השפעת התקרית על הפופולריות של סקיטלס ועל רווחי החברה. סקיטלס היו מוצר פופולרי עוד קודם לכן. אך הפופולריות החדשה של הסוכריות בעקבות מותו של מרטין יכולה להוות בעיה. "זה השלב שבו מנהלי מותג חושבים: אוי ואבוי, זה יותר גדול מאתנו", אומרת היידי הובלנד, שותפה במשרד הפרסום פליישמן-הילרד בניו יורק.

אי-פי

באתרי מדיה חברתית כמו טוויטר, יש מי שטוענים כי ריגלי מרוויחה מהטרגדיה, וצריכה לתרום את הרווחים מאז מותו של טרייבון למשפחתו או לעמותות הפועלות נגד גזענות. יש הקוראים לאנשים להפסיק לרכוש סקיטלס עד שהחברה תתרום את הכסף. המרצה ללימודים אפרו-אמריקאיים באוניברסיטת צ'ייני בפנסילבניה, ולדון מקויליאמס, אומר כי על ריגלי להשקיע בקהילות בהן רצח על בסיס סטריאוטיפים הוא סיפור שגרתי. עד שיעשו זאת, שחורים לא צריכים לקדם את המוצר, אומר ד"ר מקויליאמס. "אני מבין את הסמליות, אבל בואו נסתכל לרגע על מה שאנחנו עושים", הוא אמר. "האם ריגלי תשקיע מחדש את הגידול ברווחיהם? אני בספק".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו