לגוגל דרוש: דודלר מקצועי

החברה מחפשת מאייר שיצטרף לצוות האחראי על יצירת האיורים שמחליפים את הלוגו שלה מדי פעם. הוא יקבל את "הפלטפורמה הטובה בעולם להציג את כישרונותיו"

עודד ירון
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עודד ירון

מרתה גרהם, סטניסלב לם, מארק טוויין, פרדי מרקיורי ועוד רבים וטובים זכו להיכנס בשנים האחרונות למועדון יוקרתי אך מתרחב - מועדון הדודל של גוגל. הדודל הוא ה"קשקוש" או ה"שרבוט" שמחליף מדי פעם את הלוגו הצבעוני המוכר של החברה בציור, ובאחרונה גם בסרטונים או באנימציה כמו הדודל של פקמן שאיפשר לשחק בתוך הלוגו, או זה של לס פול, שאפשר להקליט יצירות בגיטרה בלוגו.

כעת הרשת רוגשת מפני שהחברה מחפשת מישהו נוסף שיצטרף למועדון, אבל הפעם מאחורי הקלעים, כמי שיצטרף לצוות שמייצר את הדודלים. השרבוטים הללו של גוגל נולדו עוד בראשית ימיה של החברה. לראשון שבהם אחראים המייסדים סרגיי ברין ולארי פייג', שציירו את הסמל של הפסטיבל האמריקאי "ברנינג מן" מאחורי הלוגו בשנת 1998, כדי לספר לעולם היכן הם בילו.

בתחילה נוצרו הדודלים בידי אמנים מחוץ לחברה, אולם בשנת 2000 הופקד אחד המתמחים בחברה, דניס הוואנג, על ניהול התחום, ומאז כאמור, הוא רק מתפתח. מאות דודלים שציינו חגים, אישים ומאורעות חשובים בחברה נוספו לדף האמריקאי של החברה וגם לדפי גוגל השונים ברחבי העולם. בשנת 2010 הופיעה הדודל המונפש הראשון, ולאחר מכן נוספו גם הסרטונים.

"הרושם הראשוני קובע", נכתב במודעה של גוגל. "בכל יום, מאות מיליוני גולשים מבקרים בדף הבית של גוגל. כן, בשביל לבצע חיפוש אבל גם כדי ליהנות, להתעדכן ולהיות מופתעים. הגוגל דודל מאפשר זאת, וזה הדבר שמשתנה באופן קבוע ב-Google.com".

14 מתוך 14 |
2012. יום הולדת 200 לסופר האנגלי צ'רלס דיקנסצילום: גוגל
1 מתוך 14 |
1998. הדודל הראשון של לוגו ברנינג מןצילום: גוגל
2 מתוך 14 |
1999. חג ההודיה האמריקאיצילום: גוגל

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הכתבות והפרשנויות היישר לפייסבוק

במודעה שפרסמה גוגל היא הודיעה כי היא מחפשת דודלר. הדרישות כוללות בין היתר תואר ראשון באמנות או לפחות ארבע שנות ניסיון בתחום. "כמנהל מוצר, מעצב גרפי/מאייר, המוכר יותר כדודלר, תהיה לך הפלטפורמה הטובה ביותר בעולם להציג את הכשרונות האמנותיים שלך, כמו גם את חוש ההומור שלך, אהבת ההיסטוריה והאמנות היצירתית שלך. מג'ול ורן לפקמן, אתה תחזיק במושכות למותג וללוגו האיקוני שלנו, ותוכל לרוץ חופשי עם הרעיונות החדשניים שלך. צא ושרבט!".

"הדודלר, שיצטרף לחברה יתבקש לצייר, לעצב או להנפיש את הדודלים המאוד בולטים בדף הבית של גוגל", מסבירה המודעה. זה כולל כמובן העלאה של "רעיונות מצויינים ויצירתיים במגבלות הלוגו שלנו".

הדודל לזכרה של מרתה גרהם:

קרדיט: Ryan J Woodward

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ