בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דו"ח חדש: תאונות דרכים הן גורם המוות העיקרי של צעירים בעולם

לפי דו"ח של ארגון עולמי למען בטיחות בדרכים, יותר ילדים מתים בתאונות מאשר ממלריה, שלשול ואיידס. יותר מ-50 מיליון בני אדם נפצעים מדי שנה

תגובות

תאונות דרכים הן גורם המוות מספר 1 בקרב צעירים מעל גיל עשר, ומגיעות לממדים של מגיפת בריאות עולמית – כך עולה מדו"ח שפורסם היום (רביעי) על ידי הקמפיין העולמי לבטיחות בכבישים.

לפי הדו"ח, "כבישים בטוחים וברי קימא", הבטיחות בדרכים היא אחד מן האתגרים הגלובליים הקשים ביותר. ההערכה היא שמספר ההרוגים בתאונות יגדל מ-1.3 מיליון בשנה לשני מיליון, אם ממשלות לא ינקטו צעדים יוצאי דופן. כ-3,500 בני אדם מתים מדי יום בתאונות דרכים בעולם. מדי שנה נפצעים כ-50 מיליון בני אדם בכבישים.

מחברי הדו"ח טוענים כי למספר ההרוגים העצום אחראיות ממשלות שמוציאות לפועל מדיניות תעבורה שנותנת עדיפות לכלי רכב, כבישים מהירים ומהירות על פני בני אדם ובטיחות. רובם הגדול של ההרוגים הם תושבי מדינות מתפתחות, כאשר 70% ממקרי המוות בתאונות דרכים מתרחשים ב-20 מדינות.

ילדים וצעירים הם הנפגעים העיקריים. תאונות דרכים הן הגורם הנפוץ ביותר למותם של בני עשר עד 24 בכל העולם. לפי הנתונים המקיפים האחרונים הקיימים, ב-2004 יותר ילדים (בני חמש עד 14) מתו בתאונות מאשר ממלריה, שלשול ואיידס.

רויטרס

הקמפיין העולמי לבטיחות בכבישים קורא למנהיגי העולם לפעול במהרה ולהציג אסטרטגיות לשיפור המצב הקיים בשנים הקרובות. הוא מזהיר כי "אין כדור קסם" שיוכל לפתור את בעיית הבטיחות בדרכים, אך לעומת המשאבים הרבים הדרושים להתמודדות עם מגיפות רבות, ישנם פתרונות פשוטים וזולים להגברת הבטיחות, שאינם נאכפים. בין היתר, כוללים הפתרונות אכיפת חוקים לחבישת קסדות, חגירת חגורות בטיחות ומניעת נהיגה בשכרות.

"המגיפה של תאונות הדרכים היא מקור לעוני, סבל אנושי וקשיים כלכליים ברמה גלובלית", אמר קווין ווטקינס, חוקר בכיר במכון ברוקינגס ואחד ממחברי הדו"ח. "בשני העשורים הבאים, מספר כלי הרכב במדינות העניות ביותר בעולם יגדל בקצב חסר תקדים. מדינות מערביות והבנק העולמי מדברים על התמקדות בתאונות דרכים כבר שנים, אבל המלים טרם הבשילו למעשים".

הדו"ח כולל המלצות למניעת פגיעות בתאונות דרכים, כולל רגולציה קשוחה יותר שתמנע מיצרניות הרכב לשווק מכוניות לא בטיחותיות במדינות עניות. כמו כן ממליץ הדו"ח להשקיע 200 מיליון דולר נוספים בשנה כדי לתמוך בפיתוח אסטרטגיות לבטיחות בדרכים במדינות שבהן מספר התאונות הגדול ביותר.
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו